Eindelijk een toerist.


Advertisement
China's flag
Asia » China » Shanghai
April 15th 2013
Published: April 15th 2013
Edit Blog Post

Vandaag had ik eigenlijk niets op het programma staan en voor de rest had ieder zo z’n eigen dingen te doen. Het was prachtig weer. 26 graden met een helder blauwe lucht. Dus ik dacht: kom, laat ik eens de toerist uithangen voor de verandering. Misschien kan ik dan eindelijk een paar ansichtkaarten vinden. Ik ging naar yu an garden. Dat is een klein wijkje met traditionele Chinese architectuur. En ondanks de neon verdichtingen van de souvenirshops en een Mc Donald bord hier en daar waan je je even in het oude China. Erg mooi. De foto’s doen er geen eer aan. Nadat ik even had rondgelopen, kaartjes gekocht en de fotootjes had gemaakt was ik eigenlijk van plan om weer naar huis te gaan. Het liep alleen iets anders(positief). Op weg naar de metro kwam er een Chinese jonge van ongeveer mijn leeftijd naar me toe en vroeg me of ik een foto wou maken van hem en z’n zus. Tuurlijk, wou ik best even doen. Na de foto maakte we een praatje (in het Engels. Dat van hun was verassend goed) , vroegen ze waar ik vandaan kwam, vertelde waar zij vandaan kwamen(het waren twee net afgestudeerde toeristen uit Beijing) en wisselde we wat cultuur weetjes uit. Ze waren erg verast te horen dat ik niet echt heel veel van koffie hou maar meer van thee. Het van zo van: wat je bent europees toch, die houden van koffie! Tja, vooroordelen he. Maargoed dat vonden ze leuk om te horen en ze nodigde me uit om naar een tea experience te gaan. Dan ga je in een kamertje zitten en dan verteld er iemand over de Chinese thee cultuur. Er word dan verteld over de geschiedenis van elke thee soort die kan proeven, waar hij goed voor is en hoe je het moet drinken. De thee word geserveerd in kleine kopjes die je vasthoud met je duim, wijs en middel vinger. Terwijl je pink en ringvinger een vuistje vormen. Behalve bij vrouwen. Die moeten de onderste vingers open laten. Owja, en de blaadjes van de jasmijnthee moet je een paar minuten onder ogen houden. Dat helpt tegen kringen onder je ogen. Anders lijk je op een panda volgens de Chinezen. Al met al was het echt een hele leuke ervaring. Heel onverwacht. Maar dat maakt het alleen maar leuker vind ik. Ik heb zomaar even twee hele aardige mensen leren kennen en ze hebbe me een hele leuke middag bezorgd. Ik was misschien nog van plan om naar Beijing te gaan. En ik heb er zojuist een reden bij gekregen. Want ze zijden dat ik ze sowieso een bezoekje moest brengen als ik daar ben. Dus ja, misschien wel een beginnetje van mn guangxi.



Binnenkort nog wat meer updatjes want ik loop een beetje achter. In ieder geval wel alvast wat fotootjes van yu an garden.


Additional photos below
Photos: 14, Displayed: 14


Advertisement



Tot: 0.084s; Tpl: 0.011s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.0604s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb