Shanghai

China's flag
Asia » China » Shanghai
October 9th 2007
Published: October 9th 2007

Gisteravond zijn we in Yangshuo naar de lichtshow geweest. Werkelijk erg spectaculair. Dat belooft wat voor de Olympische spelen. Het was anders dan gedacht. Veel mensen, ook op het water van de rivier, met allerlei lichteffecten. Zelfs de bergen op de achtergrond waren prachtig verlicht. Fotograferen was erg moeilijk.

Daarna hebben we nog heerlijk gedineerd. Gisteren was het zoet-zuur varkensvlees met ananas en komkommer, en Sichuan kip met cashewnoten. Weer .....

Van eergisteren hebben jullie het diner ook nog tegoed: sizzling beef, crispy duck en curry groenten. Ook weer ....

Voor diegene die zitten te wachten op de recepten: helaas die geven ze hier niet prijs. Niet dat we er erg veel moeite hebben gedaan. Thuis gaan we wel wat experimenteren.

Vandaag zijn we naar Shanghai gevlogen. Toen we aankwamen bleek het hier maar 21 graden C te zijn. Erg koel voor wat we gewend waren de laatste tijd.

In deze miljoenenstad zullen we nog een dag blijven en dan zit onze vakantie er weer op. Shanghai is een havenstad met wereldfaam en ook een van de meest vooruitstrevende steden van China. Het lijkt wel een westerse metropool. Hier wonen 17 mio mensen. Veel futuristische wolkenkrabbers, de hoogste is 427m.

Shanghai heeft weinig oude cultuur. Vanmiddag zijn we naar de Bund geweest met een prachtige blik op de skyline aan de overkant. De Bund (Anglo-Indiaas voor rivieroever) is een boulevard van ruim 1 km langs de rivier. Langs deze boulevard staan koloniale gebouwen uit de Franse periode.

Vanavond hebben wij met trui aan op het terras van ons prachtige hotel gegeten. De duurste maaltijd van de hele vakantie: Euro 42,-. Het bleek een Thais/Mexicaans restaurant te zijn (vreemde combi). Wisten wij veel. Voor het eerst weer met mes en vork gegeten: zeebaars gemarineerd in citroen met pompoen en spinazie, en gegrilde eendeborst met dezelfde bijlage. Als dessert hebben we sinaasappelparfait met witte chocolade muffin gegeten. Het was niet Chinees maar wel erg goed.

Sinds ons vertrek hebben we hier weer eens espresso gedronken. Ze snapten zelfs zonder aarzeling dat John espresso macchiato wilde. In Nederland is dat vaak genoeg een probleem.

Morgen onze laatste dag.

Misschien was dit het laatste blog.
Groet,
John en Frank

9th October 2007

veilig weer naar huis
Frank en John, Jammer dat het er weer op zit maar wat een avontuur en dit kunnen ze jullie nooit meer afpakken. Leuk Frank om je weer op kantoor te zien. Een hele veilige terugreis "tip" tis hier s'avonds 6 graden dus zoek julie truien en zet de kachel na binnenkomst gelijk op 22 graden.
10th October 2007

Wat zitten jullie ons jaloers te maken met al dat eten!! Jummie:) En dan is het avontuur alweer afgelopen en heb ik geen leuke verhaaltjes meer 's ochtends te lezen op mijn stage:( Moet ik weer wat nieuws zoeken! Bedankt voor al jullie leuke verhalen! Goede reis terug!! Liefs en een dikke knuffel!

Tot: 0.152s; Tpl: 0.012s; cc: 6; qc: 52; dbt: 0.1224s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb