Naar Luomen.

Asia » China » Gansu » Luomen
July 28th 2011
Published: November 1st 2011

Donderdag 28 juli: Van Luomen naar Lanzhou

We waren vroeg op want we zouden om 7 uur vertrekken naar de Shuiliandong (de grot met het watergordijn). Om half 7 begon het echter te stortregenen en stelden ons vertrek voorlopig uit. Tijd genoeg om onze bagage klaar te maken en nog eens goed rond te kijken in de kamer. Wat vonden we daar? De deurklinken van onze badkamer lagen onderin één van de kleerkasten, samen met een zwaar gehavende bureaulamp. We mochten dus niet klagen: alles was wel degelijk aanwezig!

Onze aandacht werd ook getrokken door aanhoudend en luidruchtig vuurwerk op een achterliggende straat. Later kwamen we te weten dat er trouw doorging.

Toen het om half 9 nog steeds goed doorregende, besloten we de grot niet te bezoeken: het watergordijn was waarschijnlijk een stevige waterval geworden, en de bospaden ernaartoe een beek.
Onze paraplus boden voldoende bescherming om enkele deuren verder naar het busstation te lopen en daar te informeren naar de bussen richting Lanzhou. We hadden de keuze uit 6 bussen die allemaal in de voormiddag vertrokken. Zo stond er ééntje klaar om te vertrekken … met slechts enkele passagiers aan boord.

Het bleef die volledige rit grijs en erg regenachtig, zo konden we weinig genieten van de landschappen buiten. Na 3 uur kwamen we toe in Lanzhou, waar het weer al even troosteloos was. Het was dus een dag geworden waar verder niet veel over te vertellen valt.

’s Avonds hielden we ons aan ons vast ritueel en namen het aperitief op de kamer. De panoramafoto van vandaag illustreet dus het zonnigsgte deel van de dag: santé.
We vonden een goed restaurant vlakbij het hotel en besloten deze grijze dag met een lekker avondmaal.

Verslag: Berna en Wim

Foto’s: Berna en Wim

Tot: 0.141s; Tpl: 0.012s; cc: 11; qc: 57; dbt: 0.0678s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb