Badminton, Museum & Tennis


Advertisement
China's flag
Asia » China » Beijing » Chaoyang district
September 28th 2008
Published: October 6th 2008
Edit Blog Post

Ik zit ondertussen alweer bijna 5 weken hier in Beijing. De studie gaat hard en volgende maand hebben we al de eerste mid-terms. Maar eerst hebben we nu een week vakantie!

Afgelopen vrijdag begon de vakantie met een door school georganiseerd badminton evenementje. Dit is ter voorbereiding op een toernooi dat gaat komen. Hier doen alle universiteiten in Beijing aan mee, gelukkig is het wel alleen voor internationale studenten. Ik vond badminton eigenlijk altijd maar niks, maar het was afgelopen vrijdag wel leuk. Na de vakantie is er een kwalificatie voor het team wat mee mag doen. Het zag er goed uit en waarschijnlijk zal ik wel in het team komen. Lijkt me cool, want de kans is groot dat we straks wedstrijden gaan spelen in het Olympisch badminton stadion!

Vorige week liepen we over de campus en er stonden overal kraampjes met schreeuwende chinese studenten. Zij representeerde allemaal een club, zo had je de hiking-club, dans-club, soccer-club, foreign language-club, movie-club, enz. Ik heb me dus voor die laatste 3 ingeschreven. Ik mag me voor €3 een trotse Beijing University Movie Club Member noemen, voor 4 jaar! Er was vrijdag een meeting van de socces club, heel boeiend. Vooral omdat het helemaal in het chinees was...

Dan de eerste echte dag van de vakantie, afgelopen zaterdag. We hadden een verplicht bezoek aan een museum met school! Een museum met chinese geschiedenis, wat kunst en andere dergelijke dingen die je normaal in een museum vindt. Het ene boeiender dan het andere.

In de middag zijn we met een groep naar de Lama Temple gegaan. Dit is een boedhistische tempel midden in Beijing, deze staat er al een aantal 100 jaren. Was best wel indrukwekkend, vooral het 18m hoge Budha beeld.

In de avond ook nog wat ondernomen. Ik wilde al graag naar het ATP tennis toernooi wat hier bezig is. Dus ik samen met Niels richting het tennis stadion. Aangezien het super druk is geworden op de wegen hier na de Olympische Spelen duurde het 3 kwartier om daar te komen (terugweg 10 min), kosten van dit taxiritje €2,6!
We hoopten dat we ter plekke tickets konden krijgen. Dit bleek bij de kassa dus een probleem te zijn, de goedkoopste tickets (€20) waren uitverkocht. Maar goed dat even daarvoor al 10 mensen ons tickets hadden aangeboden voor €5 per stuk. Geen idee hoe en wat, maar het werkte wel. Voor nog geen €7 p.p. zaten we dus fijn naar een hele mooi halve finale te kijken tussen Andy Roddick en een Duitser genaamd Phau. Het werd echt een goede pot en de Duitser verraste mij (en Roddick vooral) door er een goede 3-setter van te maken.

Daarna kwam nog een halve finale vrouwen Kutzesova vs Zheng. De Chinese waren dus overduidelijk voor chinese. Helaas mocht ze niet winnen. Ook hebben we nog een heren-dubbeltje gezien.

De eerste vakantie dag begon dus lekker rustig, haha! Komende dinsdag ga ik naar mijn neef Daan die in Urumqi gaat trouwen! Daar blijf ik tot zondag en dan begint maandag mijn school weer.

Ik heb uiteraard weer wat nieuwe foto's geplaats: http://picasaweb.google.nl/martijn.kusters

Tot gauw weer allemaal!

Groetjes Martijn

Advertisement



Tot: 0.068s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 48; dbt: 0.0387s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.1mb