Van Phnom Penh naar Sihanoukville

Cambodia's flag
Asia » Cambodia » South » Sihanoukville
October 4th 2006
Published: October 16th 2006

Gisteren zijn we eerst naar het Royal Palace en Silver Pagoda gegaan, deze keer met t-shirt en langere broek, waardoor ik wel binnen mocht 😊 En deze keer was er wel een gids beschikbaar, grappige man! De vloer van de Silver Pagoda is volledig bezet met zilveren tegels, wauw! 60% van de rijkdommen werd vernietigd tijdens het Pol Pot regime, maar wat er overblijft is ronduit overweldigend: goud, zilver, diamanten, onyx, brons, jade... Dan kom je buiten en zie je de bedelaars, om niet te spreken van de achterkant van het gebouw.

Kort na de middag zijn we dan vertrokken naar Sihanoukville, een 5 uur durende busreis langs overstroomde rijstvelden en de mistige Cardemom en Olifant begketen. Sihanoukville is een kuststadje 230 km zuidwesten van Phnom Penh, dat als enige in cambodia iets wegheeft van een costa. het stadje op zich is klein zonder enige charme, maar het is omgeven door kilometers wit strand, dat bezaaid is met kleine guesthouses en shacks tussen de palmbomen ( bijna allen met het et verwachten aanbod aan massage, en happy pizza's en shakes), en ongerepte eilandjes... tot nu tenminste, ik hoorde dat er verschillende plannen zijn, om het stadje te veranderen in een casinostad, of om overal grote resorts te bouwen, of er een oord van sex, drugs en gogo-girls van te maken... komt hoe dan ook allemaal op het zelfde neer. wij verblijven in een guesthouse aan het occheuteal beach. ik was doodgelukkig gisteren om het zand tussen mijn tenen te voelen kriebelen en dat weg te laten spoelen door het warme water... het was een zalige wandeling bij zonsondergang ( half6) door serendipity beach... met koeien, katten, kippen en honden ... gevolgd door een hevige regen waardoor we de rest van de avond aan een pooltafel hebben gespendeerd. Voorbeeldje van de politie hier: overdag zijn ze flik, en 's avonds zijn ze mototaxi en dealen ze allerlei drugs
Vandaag, na een bijna slapeloze nacht door een onophoudelijk gevecht met DEET resistente muggen, nog geen sprankeltje zon gezien... ons oorspronkelijk plan om naar de nabijgelegen eilandjes te varen en er weg van iedereen te relaxen, valt hierbij dus in duigen... en het weer gaat er niet op verbeteren. Daarom dat we morgenvroeg ( kwart voor 7 help!) de bus nemen naar siem reap...

Tot: 0.135s; Tpl: 0.01s; cc: 15; qc: 72; dbt: 0.1083s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb