Siem Reap en Angkor - onvolledig!

Cambodia's flag
Asia » Cambodia » North » Angkor
October 6th 2006
Published: October 16th 2006

Vervolg van onze laatste dag in Sihanoukville: regen, filmpje ( jammer dat zowat alle DVD;s beachadigd waren... einde van Shaft niet meer gezien ), een internet- marathonsessie van twee uur, pool, tapinyaki-restaurant en krabrace in ( hoe kon het anders ) Engelse pub ... good fun! Engelsen, Denen en dan ik...

Volgende dag... bus om 7u naar Phnom Penh ( 4 uur ), pauze van een uur en dan weer bus. Nog nooit zo"n snelle buschauffeur geweten. Moet toegeven dat ik horroscenario's in mijn hoofd had van kinderen en buffels die werden geraakt... Geradbraakt ( en ik ziek ) komen we dan 5 uur later ( ipv 6 uur ) aan in Siam Reap, opt eerste zicht een lichtstad, waar we werden opgewacht door een horde aan tuc-tuc chauffeurs die om ter hardst om je aandacht schreeuwen. We hadden een kamer geboekt bij earthwalkers, en werden opgewacht. Korte avond, in gezelschap van Greg.

Volgende dag, nog altijd spaced out. Gids en auto gehuurd, en met Greg naar Angkor Thom en Angkor Wat. Nu zie ik de stad bij daglicht. Wauw, het is een bouwwerf... deze stad leeft aan eenhoog tempo, en probeert een antwoord te bieden aan de massa toersten die er neerstrijken... we zien dus een stad die een behoorlijk chaotische en anarchistische ontwikkeling meemaakt... Dinner in Khmer Kitchen
Dag erna rit naar kleinere tempelcomplexen. Dat was onze bedoeling tenminste, kleinere tempels te bezoeken, maar er bestaan geen kleine tempels in Angkor... Overal hangt een het sprookjesachtige sfeer... Angkor Wat heeft ons desleutels gegeven om de andere tempels te begrijpen en alle andere hebben ons gecharmeerd door hun verschillen, hun mysteries. Sommigen waren bedolven onder het mos, anderen baadden in het daglicht, zodat we de mooie bas-reliefs kunnen zien, en de gezichten van de danseressen lachen naar ons... Soms zijn ze gereconstrueerd door archeologen, andere keren dan weer overgeleverd aan de allesoverwoekerende natuur. Chaos en harmonie tegelijkertijd... landminemuseum erna
Gisteren regen, hierdoor kon ik geen vrijwilligerswerk doen, werd dus uitslapen, en in namiddag naar handicap international. Greg tegengekomen en avond met hem doorgebracht.

Vandaag rustig aan, fiets gehuurd en terug naar tempels op ons eentje, in regen, daardoor tempels voor ons alleen, rust. Een beetje schetsen, foto's, lunch aant water, heerlijke mais, en dan terug, maar eerst ontmoeting net Naa, die me een vriendschapsbandje geeft, superschattig

Tot: 0.073s; Tpl: 0.01s; cc: 11; qc: 71; dbt: 0.0463s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb