Kambodza - Angkor Wat

Asia » Cambodia » North » Angkor
January 24th 2007
Published: January 24th 2007

Tento blog pisem uz z Kambodze - mala som sem dorazit uz v pondelok ale kedze ma sofer autobusu zabudol vyzdvihnut z hotela musela som ist az o den neskor. Vdaka informacii od jedneho Cecha sa nam podarilo dostat viza za minimalnu cenu - vsetci ostatni platili aj sprostredkovatelske poplatky - diky Vladimir :-) Byvam s jednym chalanom z Noveho Zelandu - vola sa Ben. Dnes sme obisli Angkor Wat a okolite chramy - je to naozaj unikatna stavba - najvacsia nabozenska stavba na svete. Museli sme si najat sofera lebo vonkajsi okruh ma az 26 kilometrov - chramy su rozmiestnene na obrovskej ploche. Kambodza je uplne ina ako India - dost velke extremy - su tu nadherne luxusne 5 hviezdickove hotely a chudobni ludia spia v domoch zo slamy. Su tu velmi pekne deti - vidiet rozdiel v crtach tvari - Indov a ludi z Thajska. Kambodza ma prekvapila tym ake je vsetko drahe - za hotel sice platime len 3 USD (kazdy) ale to je jedina lacna polozka. Za vsetko ostatne vratane jedla a vody chcu najmenej trojnasobne viac ako v Thajsku. Zajtra si privstaneme na vychod slnka a poobede sa presunieme do hlavneho mesta Kambodze kde sa par dni zdrzim lebo budem ziadat o viza do Vietnamu, Laosu a Thajska sucasne. Zmenila som plan cesty (uz zase 😊) Rozhodla som sa navstivit plaze (a ostrovy) v Kambodzi a potom prejdem Vietnam z tadial do Laosu a z tadial konecne do Thajska na ostrovy. Po Thajsku stale plati Malajzia, Singapur a v idealnom svete by som navstivila Filipiny a tiez sa chystam stravit 3 mesiace na Novom Zelande - uz si zistujem ceny leteniek. Samozrejme plany sa zase mozu zmenit ale zatial to vyzera takto. V Kambodzi si stale musime pripominat ze nesmieme ist mimo cesty koli minam ktorych je tu stale vela - takze chalani si ani nemozu odskocit na zachod do prirody. V Phnom Phen obidem smutne zname Killing Fields - s 8000 ludskymi lepkami - muzov zien a deti, plus nachadza sa tam tiez 129 masovych hrobov.

Dievcatko na stole predtym ako urobila neporiadok so servitkamiDievcatko na stole predtym ako urobila neporiadok so servitkami
Dievcatko na stole predtym ako urobila neporiadok so servitkami

Ben z Noveho Zelandu si pozera novu knizku o Kambodzi
BayonBayon
Bayon

I've got a feeling, somebody's watching me...
Ta Prohm Ta Prohm
Ta Prohm

Suboj chramu a dzungle - chram z 12 storocia obrasteny mohutnymi stromami. Tomb Rider sa filmoval aj tu.

Tot: 0.052s; Tpl: 0.011s; cc: 9; qc: 23; dbt: 0.0301s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb