"hello were you from?" "Belgium"

Cambodia's flag
Asia » Cambodia » East » Kratié
February 13th 2009
Published: February 13th 2009

"hello were you from?" "Belgium" "Capital of Belgium is Brussels; 10 million people... minus two 'cause you are here!"
Een paar dagen geleden was dit nog de conversatie in Siem Riep tussen ons de verkoopsters...

Vandaag hebben we al een heel ander cambodja gezien: groener, heuvelachtig, rubberplantages en veel minder toeristisch. op de knooppunten van de grote wegen heb je nog wel de chaotische, vuile, drukte van alles wat handelt en leeft. Varkens ondersteboven vastgebonden op de scooter, volgens Guy dood maar ik zag er een bewegen, volgestapelde vrachtwagen, tot ver boven het verstandige gewicht met daarop (zo'n 5 m) de stapelaars; vol zelfvertrouwen of met een ei in de broek.

Na een dag bussen zijn we in Kratie. Verder naar het noorden was met normaal bustransport niet mogelijk... Kratie ligt aan de Mekong en iets verder naar het noorden zwemmen de zoetwaterdolfijnen. We hebben even getwijfeld of we een dag hier blijven want er hangt hier een gemoedelijk back-pakkers-sfeertje.
We gaan een dag winnen door eerst voor acht uur 's morgens reeds een bezoek te brengen aan de dolfijnen (trip van zo'n twee uur) om dan in de bus te stappen en de grens met Laos over te steken naar Don Det.

Dus vanavond onze laatste nacht in Cambodja. 't Is zeer mooi geweest en we hebben allebei het idee van nog eens terug te komen. Er zijn nog zeker genoeg plekjes die een bezoek verdienen. De cambodjanen zijn vriendelijk en hebben genoeg commerciëel verstand om ons de nodige dollars te ontfutselen zonder dat we er "ambetant" van worden. We hebben ook al een aantal vlamingen ontmoet (koppel met de fiets (5 maanden op pad), koppel met de rugzak (3 maanden op pad) en een grote groep studenten in Phnom Penh).

Vandaag slechts twee foto's = zonsondergang in Kratie boven de mekong vlak na aankomst met de bus (één foto = the making of de andere).

Even nog wat vocabulair: we geven toe 't is gene vette maar je kan even goed een bord spaghetti lezen of naar een waterval luisteren.

Okun = danku
lé hay = salu
apok mai = schoonvader
bay = rijst

15th February 2009

Plezant hoor om jullie reis zo uitbundig te volgen, zo te zien en te horen genieten jullie er ten volle van. Hopelijk valt de rest ook nog mee. want vanaf volgende week gaat de reis al bergaf hoor! Amuseer jullie nog en zij voorzichtig zegt onze Herman.

Tot: 0.076s; Tpl: 0.009s; cc: 11; qc: 48; dbt: 0.0464s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb