Nieuwe regering

Afghanistan's flag
Asia » Afghanistan » East » Kabul
January 11th 2010
Published: January 11th 2010

Iedereen heeft denk ik wel gehoord van de rampzalig verlopen presidentsverkiezingen in Afghanistan vorig jaar. Er werd op alle fronten gesjoemeld en gefraudeerd, maar uiteindelijk werd er toch een uitslag vastgesteld - voor wat deze waard is. President Karzai heeft inmiddels zijn nieuwe regeringsploeg van 24 ministers bekendgemaakt. Daarvan heeft het parlement in eerste instantie slechts 7 kandidaten goedgekeurd, zodat de president op zoek moest naar andere kandidaten. Deze nieuwe personen worden deze week voorgesteld aan het parlement, en de discussies in het parlement zijn in volle gang.

Voor ons project heeft dit alles ook zijn gevolgen. De vorige minister van onderwijs blijft aan in de nieuwe regering, opnieuw op dezelfde post. De vice minister had al aangegeven dat hij weinig zin had in een nieuwe termijn, dus die heeft zijn post ter beschikking gesteld. Nu is er zolang een interim vice minister benoemd, tot er een definitieve kandidaat is gevonden. Dat kan nog een lang proces worden, want de post van vice minister met als portefeuille het beroepsonderwijs is niet echt populair. De nieuwe interim vice minister lijkt trouwens een aardige vent die zich in elk geval positief opstelt. De afgetreden vice minister draagt ons project een warm hart toe, dus hij kwam speciaal voor ons project nog een keer terug om in ons bijzijn met de nieuwe vice minister alle plannen nog eens goed door te praten. Dat was een heel positief overleg; het gaf een goed gevoel dat iedereen dit project zo belangrijk vindt. Na afloop mocht ik dan ook met de vertrekkende en de nieuwe vice minister op de foto. Waarvan acte.

Tot: 0.148s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 50; dbt: 0.0497s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb