Zanzibar. Tanzania dag 9-10-11-12 og 13


Advertisement
Tanzania's flag
Africa » Tanzania » Zanzibar » Matemwe
October 13th 2012
Published: October 13th 2012
Edit Blog Post

Dagene går fort, kanskje nesten litt for fort. Det er allerede 13 dager siden vi dro fra høstvær og den vanlige hverdagen. Vi er på dag nr 7 her på Ocean Paradise Resort, og er nok en kveld klar for å innta nydelig buffet. Maten her er virkelig over all forventing. Hotellet har 100 rom, men er her er ca halvfullt nå. Lite skandinaviere, de fleste er tyskere eller amerikanere, heldigvis. Jeg er nemlig ikke fan av å reise på tur for å snakke med nabo'n.

Stranden er så hvit at man må bruke solbriller selv om det er overskyet. Helt fantastisk vakker. Her blir mørkt allerede kl 19 på kvelden, noe som igjen gjør at vi legger oss i 22 tiden hver kveld, er derfor tidlig oppe å får virkelig nytt dagene. Stortsett er vi ferdig med frokost og har inntatt solingsposisjon klokken 10. Jeg skulle bare ønske at brunfargen kom på bestilling, uansett hvor mye jeg soler blir jeg jo ikke brun. Aleksander blir brun bare han ser sola og ligger stort sett i skyggen. Å han er dobbelt så brun som meg. Gjett om det er irriterende da..!

Aleksander dro på snorkletur for 3 dager siden, han er som alltid like interessert i korallrev og liver under vann, jeg får så lett klaus og blir lei etter en halv time. Så meg orket han ikke dra på (og jeg skjønner han egentlig godt). Jeg holdt meg heller på stranden med en drink i den ene hånden og en god bok i den andre.

For to dager siden dro vi på det som kalles for spice tour. Zanzibar er jo kjent for krydder, og vi måtte selvsagt besøke en slik farm bare for å ha opplevd det. Turen ble mer interessant enn først antatt for å si det slik, jaggu laget de ikke egne hatter, slips og veske til oss av bladene de fant. Med hatten på hodet og vesken på hodet følte jeg meg virkelig som en turist. Haha.

For utenom disse to turene har vi ikke gjort så mye annet enn å late oss. Vi nyter det herlige været, det nydelige landet og de søte menneskene som vi har rundt oss her nede. Det er i grunn ganske godt, jeg kjenner virkelig at jeg er gått inn i feriemodus. Vi har fremdeles en liten uke igjen før vi vender snuten hjemover, deilig!!


Additional photos below
Photos: 22, Displayed: 22


Advertisement



Tot: 0.085s; Tpl: 0.013s; cc: 10; qc: 29; dbt: 0.0573s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb