Serengeti NP

HOURS
MINS
SECS

tot vertrek rondreis Namibie, Botswana & Zimbabwe

Na een fantastische eerste kennismaking met het Serengeti NP gisteren gaan we vandaag een hele dag op zoek naar 'wildlife'. Serengeti betekend eindeloze vlakte in het Swahili maar naast eindeloze vlaktes bestaat dit wereldberoemde park ook vooral uit heuvelachtig landschap en zijn er veel rotspartijen te vinden. Volgens onze gids Deo is de kans om katachtigen te vinden in deze tijd van het jaar minder groot omdat zo kort na het regenseizoen het gras in het park nog erg lang is, we zullen wel zien......

Vandaag zien we weer giraffen, olifanten, erg veel gnu's en buffels en ontelbaar veel gieren. Deze gieren zitten met zn allen bij een modderpoeltje om zich te wassen. Een lucht zeg, echt niet te harden, het riool is er in ieder geval niets bij! We zien echter nog veel meer moois zoals een groep leeuwen die net een zebra hebben gevangen. Nadat moeder eerst haar buik vol heeft gegeten mogen de jongere leeuwen stoeien met het kadaver. Op een gegeven moment ontploffen de darmen van de zebra en zat een leeuw van ongeveer een jaar oud echt helemaal onder de stront, grappig gezicht!

Een luipaard spotten is niet gemakkelijk. Deze dieren leven solitair (niet in een groep). Vaak liggen ze verscholen in het hoge gras of hoog in een boom. De grootste kans is afgaan op een groep jeeps die stil staan omdat er iets te zien is en met veel geluk blijkt het dan een luipaard te zijn maar vaak ook niet..... Toch zien we ook vandaag luipaarden. De eerste ligt net als het luipaard van gisteren in de schaduw hoog in een boom om te ontsnappen aan de hitte van de dag, er zijn helaas alleen een paar bungelende pootjes te zien. Later op de dag hebben we echter veel meer geluk. We rijden smiddags over een zandweg als Deo ineens vol op de rem trapt. Wij meteen allemaal alert maar we zien niet meteen waar hij voor stopt. Deo rijdt een stukje achteruit en roept dan: 'Leopard in the tree'. En daar staat hij op nog geen 10 meter afstand van de auto. Het dier schrikt van de aandacht en springt het hoge gras in. We wachten een tijdje maar zien het dier niet meer. We gaan weer op pad maar zullen zeker op de terugweg nog een kijkje nemen! Ons moeite wordt beloond want als we een uur later langs dezelfde boom rijden ligt hij heerlijk te slapen op een tak. Dit keer is het luipaard perfect te zien, wouw!!! Na 20 minuten genieten rijden we verder op weg naar onze lodge, moe maar zeer voldaan want het Serengeti NP is in 1 woord: adembenemend!

Tot: 0.102s; Tpl: 0.013s; cc: 15; qc: 71; dbt: 0.0412s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb