Arusha T/R

Tanzania's flag
Africa » Tanzania » East » Tanga
March 2nd 2010
Published: March 2nd 2010

Torsdag morgen gik turen til turistbyen Arusha, som er blevet hjemsted for safarigaester, men for os en oase og en god undskyldning for at nyde en kold oel, shopping og retten til at ligne turister med kort og "turen gaar til..."-boeger.

Efter 8 timer i en lille bus stod vi i Arusha og tjekkede ind paa et super hyggeligt hotel med varmt vand i bruseren og et rigtigt treak-og-slip-wc! Helt fantastisk 😊

Selvom Arusha er en eksplusiv voksende by og paa mange maader meget mere storbysagtig end noget andet helr i Tanzania glemmer man paa intet tidspunkt hvor paa kloden man befinder sig:
man skal bare kigge op, og bag hoejhusene kan man hele tiden skinte toppen af Tanzanias 2. hoejeste bjerg Mount Meru (4566 m), hvor skyerne ligger omkring toppen som floedeskum paa en lage.
En anden ting der adskiller Arusha fra andre storbyer er flokkene af maasai maend som man konstant ser i gadebilledet. Stolte traver de rundt med deres farverige taepper slynget omkring sig og deres lange knive der casual haenger om livet paa dem. Derfor kan det virke ret syrealistisk at de uden at toeve traekker en mobil frem under der roed-ogblaa-taernet taeppe og sidder og sms'er. ja, selv maasai maend er med paa moden....
En sidste ting der minder en om hvor man er henne er alle kvinderne som gaar rundet med de flotteste farverige kangaer omkring sig og paa hovedet balancerer de med kaempe bananklaser.

Men ja, ellers er Arusha en by som de fleste andre. Og for foerste gang i en maaned saa vi andre hvide mennesker paa gaden. Det skal man lige vaenne sig til igen.
I vores egen by Tanga, var vi forleden ved at koere galt paa cyklen fordi vi fik oeje paa en anden mzungu...

2nd March 2010

hilsen fra sneland
Kære Sophie! tak for din spændende beretning om jeres by-besøg. Mon ikke du får købt nogle tangaer. Det er dejligt at høre godt nyt fra dig. I søndags var din mormor og jeg til en flot maleriudstilling på Louisianna, hvor vi spiste frokost med udsigt over en sneklædt park over mod sverige. Bagefter besøgte vi din mor, far og Julius, som jeg synes bliver højere og højere, så du skal være forberedt på, at din lillebror nu er vokset dig over hovedet. det nar været tøvejr i flere dage, og vintergækkerne og erantis titter nu op der, hvor sneen er smeltet. Men, ak, meteorologerne lover en ordentlig dyne sne på fredag. På lørdag skal din mormor og jeg i Zoologisk Have med Peter, lille Thomas og Maria, så jeg håber på godt vejr, så vi kan gennemføre turen. Mange kærlige hilsner og knus Emil

Tot: 0.077s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 49; dbt: 0.0362s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb