Giv mig Danmark tilbage... eller i det mindste noget dansk mad :D


Advertisement
Tanzania's flag
Africa » Tanzania » East » Tanga
March 11th 2010
Published: March 11th 2010
Edit Blog Post

Foelgende er en liste over dansk mad jeg naesten ville goere alt for at faa fat i...

- Groft rugbroed med varm eller kold fransk leverpostej med hjemmelavet roedbeder
- Is koldt glas mini maelk
- laske/spinat taerte
- Kaempe salat med feta, pinjekerner, salat, tomat, guleroed, gulpeber, fars dressing.... kunne bliver ved
- Laksemad paa godt hvidt broed
- Havregryn med maelk, rosiner, sukker
- Havregroed
- Jamie Oliver Broed
- Fars varme rustikke morgen boller (og ja, det er mad og intet andet der er talt om i denne sammenhaeng)
- Lasange
- Pasta med god koedsovs
- Pasta med pesto
- moerbradgryde med ris
- bloedkogt aeg med purloeg og hjemmebagt (eller hjemmebragt😊) rugbroed
- en ostepoelse fra grillen


... kunne blive ved i en egivhed men saa doer jeg af sult og I doer nok af kedsomhed..

Saa nu smutter jeg hen til stambaren - mig og AnneSofie har nemlig fundet et paradis paa jorden: En frugtbar, hvor man for soelle 4 danske kroner (et tusinde shilling) kan faa en kaempe skaal med helt frisk frugt. Her er alt hvad man behoever: vandmelon, mango, ananas, avokado, banan og agurk.
mmmm bare super skoent og laekkert og lige til at holde ud :P

Advertisement



14th March 2010

Mad-orgie i vente
Kære Sophie! Tak for dit mad-brev. Nu varer det ikke længe, før du kan få dansk mad. Tro mig, om ikke din far og mor har fået inspiration til et dansk madorgie, når du kommer hjem igen. for en uge siden var din mormor og jeg sammen med Peter, lille Thomas og Maria i Zoo, tænk, vi traf Louise, Annika og Gitte, der også var i zoo. Børnene legede en tid, og Annika græd, da de måtte hjem. Hun ville hellere blive og lege. Det var sjovt at se, hvor meget Maria har udviklet sig, siden vi sidst var i zoo med hende. Nu spurgte hun meget om de forskellige dyr, tdiligere var dte kun at sige, hvad det var for dyr. Bagefter var vi hjemme hos mig til kakao med flødeskum og franskbrød. Børnene tegnede, og vi voksne snakkede. Det var en god dag. Der er ind i mellem tøvejr, og der bliver mindre og mindre sne, så den sidste sne er forhåbentlig smeltet, inden du kommer hjem. I tirsdags var vi til eftermiddagskaffe hos Louise og så, hvordan de nu har fået indrettet sig. Det var også hyggeligt. Jeg håber, at du må nyde den sidste del af dit ophold i Afrika. Mange kærlige hilsner Emil

Tot: 0.109s; Tpl: 0.009s; cc: 9; qc: 49; dbt: 0.0658s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb