Den dag Danmark kom til Afrika...

Tanzania's flag
Africa » Tanzania » East » Tanga
February 23rd 2010
Published: February 23rd 2010

Hjernerne blev lagt i bloed og byen gaaet og cyklet tynd for at finde danske ingradienser. Loerdagens maal var nemlgi soleklart: Dansk mad naar det er bedst!

Allerede kl 17 begyndte vi at forberede maden, og familien fulgte med oejne saa store som Rundetaarn (ja, maa hellere holde os til danske maalestoksforehold, saa alle kan vaere med 😊), paa sidelinien.
Menuen stod paa Frikedeller med kogte kartofler, guleroedder og groenne boenner.
Vi foerte os hjemmevandt frem i koekkenet som baade mangler bord og komfur - men tilgengaeld har et udenmaerket baal!

Vi fandt dog hurtigt ud af hvor meget kul der skal paa baalet, og hvornaar man ved at det er varmt nok til brug - ja, when in Africa, do like the Africans!

Vi satte os sultne og spaendte til bordet, i dag daekket med baade knive (eller dvs med husets 3 knive) og gafler, da det jo var traditionel dansk dag.

Jeg maa ellers love for at maden faldt i god jord. Specielt Mamma syntes det samgte godt uden al den olie som der normalt ikke bliver sparet paa.
Ogsaa vores soester, Emmy paa 23, var vild med det og blaerede sig med at hun havde spist hele 2 portioner. Hun vil nu gerne giftes med en dansk mand saa hun kan vise ham at hun kan lave dansk mad. saa vi lavede en hurtig deal: hun gifter sig med dig, Julius, ogsaa tager jeg hendes bror :P

Efter middagen poppede vi popcorn paa baal og spiste soed lakrids fra Danmark. Jeg havde nogle med fra DK som vi taendte udenfor. Det var et sikkert hit baade hos store og smaa!

23rd February 2010

rapport fra De canariske øer og Danmark
Kære wonderwoman! Tak for din beretning. Det er godt, at du nu er rask igen og kan lave mad og holde den i dig. Jeg håber, du snart får et bedre job. Vores tur til De canariske øer var god. mellem 19 og 25 grader. Vi havde mange fine oplevelser, bl.a. var vi til karneval. På La Palma er karnevallet meget specielt. Alle deltagere er klædt i hvidt go har hvide hatte på. Damerne må dog have farvede skærf og hattebånd. Alle løber rundt med store dunke med talkum og hælder talkum ud over hinanden. Din mormor og jeg var helt hvide af talkum. De tog din mormors hat af og dryssede en masse talkum ud i hendes hår, og jeg var så fyldt med talkum, at jeg ikke kunne se ud gennem brillerne. det var ret sjovt! Vi var på nogle gode ture og traf mange hyggelige og sjove mennesker. Desværre havde vi dårligt vejr i 3 dage: det øsede ned, og vi kunne ikke se bjergene på 2 af vores ture, og der kom stormstød med orkanstyrke. Den ene nat var der orkan og lyset gik ud to gange, men så blev det pludselig godt vejr igen, go det var godt, at vi var der i 15 dage, så gør det ikke noget, at vi havde dårligt vejr i de 3 af dagene. da vi kom hjem var vi til Simond fødselsdag hos Gitte og Thomas. Tænk: mine naboer havde ryddet min indkørsel, hver gang, der var kommet sne, så der så beboet ud. I nat er der kommet endnu et lag sne, men der meldes om tøverj i slutningen af ugen. Kærlig hilsen og fortsat godt ophold i Afrikas brændende sol. Emil

Tot: 0.089s; Tpl: 0.013s; cc: 5; qc: 43; dbt: 0.0456s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb