Afrikansk Kogekone


Advertisement
Tanzania's flag
Africa » Tanzania » East » Tanga
February 23rd 2010
Published: February 23rd 2010
Edit Blog Post

Det gik lige op fr mig, at jeg intet har skrevet om jobbet - som jo er en ret stor del af rejsen 😊

jeg arbejder, sammen med Anne Sofie, paa et boernehjem med 23 boern som alle har hiv/aids. Boernehjemmet er drevet af nonner (blogindlaeg om dem vil komme senere, de er nemlig saa skoenne at de fortejner at faa et indlaeg for sig selv), hvilket vil sige at inden vi saetter os os spiser beder vi og laver korsets tegn paa kroppen... det skal man lige vaenne sig til.

Selve arbejdet er ret praktisk, da vi er der i alle dagtimerne mens alle boernene er i skole.. dette har ogsaa betydet at jeg i de sidste 3 uger (taenk jeg allerede har vaeret her i saa lang tid!) er blevet ekspert i at vaske toej i haanden - dette er faktisk ret haardt arbejde, de foerste par dage var mine hanender helt oedelagte, men nu er det mere haerdet! Vi hjaelper ogsaa til med madlavningen og oprydningen...

Men maa aerligtalt indroemme at da jeg sad hjemme i DK og taenkte jeg skulle ned og goere en forskel, var det lidt andre ideer jeg havde i hovedet... saa det er der heldigvis raad for (det er jo The Golden Land jeg er kommet til... ), saa regner med at skulle undervise et par dage om ugen paa en skole som ogsaa ligger her i Tanga.
Jeg vil trods alt ikke stoppe helt paa boernehjemmet - nonnerne er ikke til at undvaere! 😊

Advertisement



Tot: 0.067s; Tpl: 0.009s; cc: 5; qc: 43; dbt: 0.0358s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb