Ibens besøg: Blyde River & Kruger

Published: March 12th 2009

Iben er lige ankommetIben er lige ankommetIben er lige ankommet

Og vi spiser frokost ved den lokale café.
Lige nogle nye billeder herfra og lidt opdatering.

Min søster har lige været på besøg, og det var super hyggeligt. Vi var lidt rundt i landet, først i Blyde River og Kruger og derefter Cape Town.

Her er nogle billeder fra den første del af turen:

Vi var først på strabads-hiking i Blyde River: jeg kunne ikke gå normalt i flere dage efter, men lignede kronisk en, som havde skidt i bukserne.

Derefter overnattede vi to nætter i Kruger - med dyrelyde lige udenfor vores telt. Vi så rigtig mange dyr, og det lykkedes i sidste minut Iben at se alle The Big Five, da vi spottede 3 næsehorn meget langt væk på vores vej ud af parken. De havde ellers gemt sig godt på hele safarituren.

Men se mere selv!

Iben ved Berlin FallsIben ved Berlin Falls
Iben ved Berlin Falls

Ved vandfaldet oppe i Blyde River Canyon
Igennem vildnis IbenIgennem vildnis Iben
Igennem vildnis Iben

Vi er på vej ud på vores hike mod vandfaldet - mens vi stadig går glade og fro gennem vildnisset.
Igennem vildnis InieIgennem vildnis Inie
Igennem vildnis Inie

og jeg var også med - bare lige så I ved det.
Gennem TorneskovenGennem Torneskoven
Gennem Torneskoven

Vejen mod det forjættede vandfald begynder at ændre karakter og blive mere og mere ufremkommelig/fjendtlig/farlig
Utilfreds?Utilfreds?
Utilfreds?

Her synes jeg vist allerede, at det har udviklet sig til en rigtig neder'en hiking tur.
Var det turen værd?Var det turen værd?
Var det turen værd?

- endelig fremme ved vandfaldet, efter 2 ½ timers anstrengelse og Ibens møde med, hvad der åbenlyst var en Black Mamba (i hvert fald ifølge hende selv). Så kan vi ellers se frem til turen tilbage igen, som kun blev værre.
Ved vandfaldetVed vandfaldet
Ved vandfaldet

Men inden da skal vi lige slappe af.
Inie og Det Hvide VidunderInie og Det Hvide Vidunder
Inie og Det Hvide Vidunder

Som ikke lavede nogle problemer denne gang - den klarede det faktisk over evne, men mere om det senere.
Vores safariteltVores safaritelt
Vores safaritelt

Nu var vi klar til rigtig spejderliv sammen med alle dyrene
Iben i safariteltIben i safaritelt
Iben i safaritelt

Og teltet var også ret hyggeligt indenfor - men om natten hoppede der bavianer på det. Ret belastende!
Spejder-IbenSpejder-Iben
Spejder-Iben

Som de spejdere vi så ikke er, havde vi ikke overvejet at tage: 1. kogegrej 2. tallerkner, kopper og bestik 3. mad 4. lys + tændstikker 5. sprut - med på vores tur. Så vi måtte klare os med nudler og senere instant coffee, som smagte af bouillon, da vi måtte genbruge nuddelbægeret.
Kæmpe klam edderkopKæmpe klam edderkop
Kæmpe klam edderkop

Jeg kan overbringe den gladelige nyhed til folk, som overvejer safari i Afrika, at Kruger er fyldt med disse store, klamme edderkopper. Man kan måske ikke se det her, men de er altså sataner på størrelse med en rundbold.
Elefant på topElefant på top
Elefant på top

Midt på dagen, langt ude i ingenting, helt alene på en bakketop i højt solskin, stod der en ensom elefant og sprøjtede vand på sig.
Støvede elefanter med babyStøvede elefanter med baby
Støvede elefanter med baby

Her er så nogle elefanter, som har valgt at dække sig med støv i stedet. Ved siden af en lille unge, som vist forsøger at få noget mælk også.
Impala med fuglImpala med fugl
Impala med fugl

En Impala med en meget stor fugl, som renser dens ører for lopper og lus.

Tot: 0.119s; Tpl: 0.013s; cc: 8; qc: 45; dbt: 0.0484s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb