St. Louis (4492 km)

February 20th 2007
Published: March 1st 2007

De veerpondDe veerpondDe veerpond

over de Rivier de Senegal, naar Senegal
Op naar Banjul, we hebben dus drie dagen om Senegal te doorkruisen de eerste etape is van Nouakchott naar St. Louis. Op tijd nemen we een taxi naar Garage Rosso, de plaats vvan waar de taxis richting de grens vertrekken, we vinden gemakkelijk een taxi, naar Rosso en met zijn tweeen op de bijrijdersstoel vertrekken we richting Rosso.
Bij de plek aangekomen waar de veerpond over de rivier de Sengal vertrekt, de rivier vormt de grens, geven we onze paspoorten aan een agent en als we ze trug krijgen vind de beste man dat hij wel een cadeuatje heeft verdient, voor het goede werk wat ie heeft gedaan, we leggen uit dat we niet veel hebben en hij loopt terug richting hek, dreigend ons terug te sturen, we houden vol dat we niet vanplan zijn iets te geven en het blijken loze dreigenmenten en we mogen door. Het is siesta tussen 12 en 3 en er vaart dus geen veerpond, we nemen een kanoo naar de overkant, een gammel houten bootje, maar we bereiken de Sengalese oever veilig, ook aan deze kant waren we al gewaarschuwd voor corupute abtenaren, maar er is deze keer niks aan de hand, we krijgen een
St. Louis metSt. Louis metSt. Louis met

koloniale gebouwen aan de oever.
stempel en mogen door.
We lopen richting gargage st. Louis, voor een taxi richting st. Louis, voor we kunnen vertrekken moet er eerst nog vanalles geladen worden, het duurt een paar uur voor de oude Mercedesbus eindelijk vertrekt, tegen de tijd dat we in St. louis aankomen is het een uur of 22:00, we gaan opzoek naar een slaapplek, met behulp van wat vriendelijke jongens vinden we een plekkie voor een mooie prijs.

kleurrijke visserskleurrijke vissers
kleurrijke vissers

aan de oever van de rivier

Tot: 0.119s; Tpl: 0.015s; cc: 9; qc: 48; dbt: 0.0713s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb