Kigali Rwanda


Advertisement
Rwanda's flag
Africa » Rwanda » Ville de Kigali » Kigali
April 28th 2009
Published: April 28th 2009
Edit Blog Post

We zijn veilig aangekomen in Rwanda!

Mijn reis begon met een ritje van taxibedrijf Robin (Thans!!). Daarna met de trein naar Brussel, zonder vertraging 😊

In Brussel hebben we ingecheckt en zijn we door de douane gegaan. Wat een klein vliegveld zeg. Ook na de douane is niet erg veel te beleven, met tax-free window-shopping ben je toch ook snel klaar...

Onze eerste gedeelte van de vlucht duur wel 35 minuten: Brussel-Parijs. In Parijs hebben we zo'n 3 uur aan de grond gestaan. Wist je dat je tijdens het tanken je stoelriemen NIET vast mag hebben...?? Misschien zodat je toch nog weg kan rennen als de boel ontploft?
Na het tanken stapten er nog een hoop mensen in, maar vol was het niet.
De piloot maakte een prachtige tour over 'paris by night', een mooi gezicht. Daarna was het voornamelijk wolken wat we zagen.

Na het eten heb ik een poging gedaan om te slapen, wat altijd een uitdaging is in een vliegtuig. Na wat uurtjes dommelen was het tijd voor ontbijt. De stewardessen zorgen ervoor dat je niets zou missen. Lag ik daar met m'n masker over m'n ogen, ipod in m'n oren en deken over me heen; ik moest laten weten dat ik echt geen thee meer wilde...

In Ethiopie hadden we een overstap van ongeveer 4 uur. Na eerst een uur als echte reizigers een poging tot slapen hebben gedaan op een bankje in de transfer hal, hebben we de rest van de tijd volgemaakt met rondlopen, ranzige koffie drinken en uitvogelen of je ook fundus foto's kunt maken met je gewone camera en een 20 of 90D lens... We moeten onze technieken nog wat verfijnen, maar we zien mogelijkheden 😊

Weer netjes optijd vertrokken we naar Entebbe (Uganda), zo kom je nog eens ergens... Daar stapte het grootste gedeelte van de passagiers uit. Ik denk dat we met ongeveer 40 mensen overbleven in een boeing 767, alle ruimte dus. Wij mochten het vliegveld niet verlaten, verder dan 3 treden op de trap zijn we niet gekomen.

In Rwanda aangekomen moesten we door de douane, dit ging soepel. Ook onze koffers hadden de weg naar Rwanda gevonden, altijd erg fijn. We hebben allebei een backpack met persoonlijke spullen en een koffer met brillen... Deze koffers hadden een rode sticker gekregen, waarschijnlijk toch een bijzonder gezicht in de x-ray. De 'nothing-to-declare' rij mocht dus helaas niet. In de andere rij kwam een meneer naar ons toe die vroeg wat we bij ons hadden. Ik toverde gelijk onze brieven maar tevoorschijn. (Rijkent, bedankt voor je handtekening) Hij bekeek de brief even, maar zonnebrillen zijn toch 'not-medical'. Gelukkig was er nog een brief en zonder onze koffers te hoeven openen konden we doorlopen, HURRAY!!

Achter de douane stonden Eline en Edgar al te zwaaien, het kon niet missen, twee blanke meisjes met veel bagage... We zijn met de auto eerst naar het kantoor van de EPR gegaan, de kerk die ook eigenaar van het ziekenhuis is. Daar hebben we kennisgemaakt met de directeur.
Het valt me erg mee hoeveel Frans ik nog kan verstaan, over een paar weken spreek ik het misschien ook nog wel een beetje...

We hebben geld gewisseld, gewoon pinnen is er niet bij hier en hebben een simkaart gekocht. Ik ben bereikbaar onder nr: 00250-(0)785000853 Als het werkt... Smsjes naar m'n nederlandse nummer komen ook aan.

Vannacht hebben we geslapen in een soort van klooster. We hebben in de omgeving een rondje gelopen en met behulp van een Rwandees een restaurantje gevonden.
Na een lange reis was ik erg moe en om 8 uur lag ik al op 1 oor... Heerlijk geslapen.

Vanochtend hebben we ontbeten bij een travel cafe en hebben we een beetje rondgelopen in de omgeving. Nu zitten we in een koffiebar; bourbon coffee, met wireless internet.

Over een half uurtje worden we opgehaald om naar Kirinda te gaan. Daar gaan we de komende 4 weken werken. De weg is voor de helft verhard, maar de laatste helft (van 3 uur) schijnt erg hobbelig te zijn.

Ik zie er naar uit om in Kirinda te zijn en gewoon een beetje te settelen daar, alles uitpakken, de omgeving bekijken.

Kigali is erg heuvelachtig, groen, vol met motortaxi's en wat stoffig. Het is lekker warm, luchtvochtigheid is hoog en ik heb het idee dat het elk moment kan gaan regenen, waarschijnlijk is dat ook zo.

Het volgende berichtje zal waarschijnlijk vanuit Kirinda komen, als het internet daar een beetje wil werken. Dan zal ik ook proberen wat foto's te posten.

Groetjes

Advertisement



28th April 2009

I wish I could read this blog. I was in Kigali in the summer of 2004, there are many few blogs about Rwanda in this website so I was hoping that I could read yours but you wrote it in...a germanic language... I'm going to guess that it's either Dutch or German.
28th April 2009

hey marijke, fijn dat jullie veilig zijn aangekomen en leuk om zo wat van je te lezen! we denken dat je inmiddels wel op de hobbelweg naar kirinda rijdt.. (en je vrij misselijk en door elkaar geschud voelt ;)) hopelijk voel je je daar 'thuis' en ga je hele fijne en mooie weken tegemoet! We bidden voor je, liefs chris en rian
29th April 2009

Wauw
He Marijke, Het klinkt als super genieten! Ik ben erg benieuwd hoe het in Kirinda zal zijn! Fijn dat jullie zo gastvrij zijn ontvangen! Enjoy! sara
30th April 2009

hello you
Hey marijke, Ik ben blij dat jullie veilig zijn aangekomen, ik ben benieuwd wat je allemaal gaat meemaken. je kan zo onderhand wel een boek gaan schrijven over alles wat je doet. ik hoop gauw weer van je te horen xxxjes, liefs maris ps dat andere mailtje wat ik je had gestuurd, heb je die wel gehad, of is daar iets misgegaan.
30th April 2009

Goed om te lezen dat je veilig bent aangekomen en dat je bereikbaar bent daar! Ik hoop dat je een super tijd gaat hebben en ik hoop snel weer een stukje van je te lezen, hoor! Liefs Liset (ook de groeten van Dennis)

Tot: 0.088s; Tpl: 0.013s; cc: 9; qc: 52; dbt: 0.0483s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb