ARSAST

Namibia's flag
Africa » Namibia » Kaokoland
March 21st 2011
Published: March 21st 2011

Maart is de maand dat alle afdelingen in het ziekenhuis hun jaarverslagen moeten inleveren. Voor veel werknemers is dat een uitgelezen kans om alle werkzaamheden (op Facebook) stil te leggen, collectief alle kantoren langs te gaan om het afgelopen en volgende weekend door te nemen, elkaars nieuwe schoenen/vriendin/auto/mobieltje te bekijken, aan de hele adressenlijst SMS-en wat men aan het doen is en samen te concluderen dat ze het ook dit jaar weer te druk hebben om het verslag op tijd af te hebben. Maar dat gaat dit jaar niet gebeuren!

Want er is iets gaande in Opuwo. In veel situaties is Opuwo zijn tijd ver achteruit. Vorige week gebeurde er echter iets moois op het gebied van jaarverslag-op-tijd-inlever-management. In Opuwo zag de baanbrekende, lokaal ontwikkelde Annual Report Self Assessment Submission Table het levenslicht!

Er was geen publiciteit aan de lancering besteed. Zonder mededeling vooraf lag daar opeens deze ARSAST op mijn bureau. Geen uitleg, gebruiksaanwijzing of bijsluiter met gezondheidsrisico's bij foutief gebruik. Toch eens kijken of ik in staat zou zijn dit machtige instrument te hanteren.

Zo te zien zijn het twee A4tjes. Wacht even, één velletje is een brief van de baas aan alle medewerkers. Eens lezen…dank voor de enorme bijdragen dit jaar…hmm, ook namens Facebook en de SMS-diensten denk ik…to put Departmental Information together…eerste week april inleveren…wisten we al...no excuses will be entertained this time around…zozo...together we stand, divided we fall…and teamwork makes the dream work…iets teveel nadruk op dream vrees ik...pay attention to beating the deadline just like we excute (?) other activities without fail!

Da’s duidelijk. Nu maar hopen dat we de deadline niet zo gaat beaten zoals we andere activiteiten executen, wat de brief meldt. Tenzij without fail betekent dat een vertraging van een paar maanden acceptabel is. Maar nu worden we geholpen met de ARSAST. Ik ben er klaar voor, de implementatie van een nieuw instrument op de Rehab Department, daar gaat ie dan.

Aha, het is een tabel. Eén kolom met de afdelingen - goed, da’s overzichtelijk. Dan een kolom met namen van de verantwoordelijken voor ieder verslag - slim, voor het geval je je naam bent vergeten. Weer een kolom met achter iedere naam de inleverdatum - voor iedereen dezelfde. Ook dat vind ik nog wel handig eigenlijk. Maar nu! Twee lege kolommen, wat moet ik hier mee? Goed kijken Mr. Jonker E, want boven de kolommen staat het antwoord. Signature en Date Received. En zie daar: we hebben een instrument om zelf in te vullen, te controleren en te bevestigen of het klopt dat je het verslag op tijd hebt ingeleverd. Bovendien is alles wat je hoeft te doen een handtekening zetten en een datum invullen. Briljant!

Het ijzer moet gesmeed worden nu het heet is. Ik ben bezig met een concept van de ARSAST-II, een in tweede fase geupgrade versie waarop slechts een kruisje hoeft te worden gezet achter de naam. Verder heb ik uit welingelichte bron vernomen dat de Burgerlijke Stand van Opuwo vergevorderd is met het ontwikkelen van de ABSAST - de Anual Birthday Self Assesment Submission Table - een machtig nieuw wapen in de strijd tegen het vergeten van verjaardagen.

Ik wil de lezers, die er niet zeker van zijn of ze deze editie van de Opuwo Daily hebben gelezen, van harte uitnodigen om de ODRSACT (Opuwo Daily Readers Self Assessment Confirmation Table) in te vullen. Na het invullen van de ODRSACT kunt u in één oogopslag zien of het klopt dat u deze editie heeft gelezen.

ODRSACT
Kruist u het hokje aan indien u deze editie heeft gelezen

Was niet ingewikkeld hè?

Tot: 0.079s; Tpl: 0.011s; cc: 8; qc: 28; dbt: 0.0381s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb