The smell of DOOM! in the night


Advertisement
Namibia's flag
Africa » Namibia » Kaokoland
March 12th 2011
Published: March 12th 2011
Edit Blog Post

De teller van gemolde camelspiders staat nu op negen. Als ervaren spinnenjager leg ik inmiddels met gemak zo'n harig kreng om. Vreemd genoeg maken deze beesten er een gewoonte van om tijdens Skype-gesprekken als een projectiel door mijn kamer te rennen, wat leuk live entertainment voor degene aan de andere kant van de digitale lijn oplevert. Onlangs twee (2!) Skypegesprekken op één avond gevoerd zónder intermezzo van de spinnen, dus ik was extra op mijn hoede toen ik na afloop een vreemd geluid uit de keuken hoorde komen.

Eén Skypegesprek is al goed voor een camelspider van apocalyptische afmetingen. Eigenlijk wilde ik niet weten wat 2 gesprekken op één avond aan zespotig gevaar zou opleveren. Logischerwijs stelde ik me in op een ontmoeting met een tweekoppig monster met rode lichtgevende ogen dat te groot zou zijn om via de voordeur het huis uit te jagen.

Gewapend met een bus DOOM! (Crawling Insects) in iedere hand ging ik op inspectie richting keuken. Iedere vezel in mijn lichaam stond gespannen klaar om de knoppen van de spuitbussen in te drukken (muziek zwelt aan).

Met mijn blik gericht op de vloer liep ik naar het aanrecht, waar ik het geluid meende te horen. En toen...werd ik besprongen vanaf het plafond door een enorm beest dat daar in een hinderlaag op me had liggen, ehm, hangen wachten.

Hoewel, besprongen...enorm...ehm...kijkend vanaf het veilige aanrecht zag ik dat er eigenlijk een lief, klein en bang kikkertje op de grond achter me was gevallen. Het arme beestje was zo van mij geschrokken dat ie 3 meter diep naar beneden was gekukeld. Waarmee hij mij op zijn beurt de schrik van mijn leven bezorgde.

Toen we alletwee beseften dat er geen gevaar was, keek de kikker me met een scheef kopje boos aan. Helemaal voor niks dat hele end tegen de muur op naar boven geklommen. Bovendien begon hij geërgerd zijn neus af te vegen met zijn voorpootjes, verontwaardigd over de hoeveelheid stof op de vloer.

Rest de vraag waarom een kikker tegen een plafond oploopt. Ik houd het er maar op dat het beestje zich voorbereidde op het stijgende waterpeil na de hoosbuien hier. En niet dat de vloer te vies was om over te lopen.


Advertisement



Tot: 0.108s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 57; dbt: 0.0506s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb