16.den - presun do tangieru


Advertisement
Morocco's flag
Africa » Morocco » Tangier-Tétouan » Tangier
December 14th 2017
Published: December 31st 2017
Edit Blog Post

Tak ako aj v minulom ubytku aj tu hadzem kluce do schranky len s tym ,ze tu odo mna nechceli ziadny depozit.

Vonku este tam a to je uz 8/00, pre istotu sa pytam okoloiduceho na cas, nahodou ci zas nezasibalo mojmu mobilu ale cas potvrdzuje.

Opat idem pesibusom az na stanicu Intercambiador de Avenida América odkial ide bus c.200 az na letisko.

Tentokrat idem cez obrovsky park El Retiro. fakt obrovsky park ale je tma takze si ho moc vychutnat nemozem, je tu fontana a jazero, par bezcov a par len tak sa prechadzajucich ludi so psami.

Povodne som chcel kupit neake tie ranajky cestou ale vsetko este zavrete, na bus stanici prave pristaveny moj bus, tak nelenim a uzaj sa tlacim dnu. Ten riadne napraskany ale asi 3/4 ludi vystupuje hned na prvej zastavke.

Bus stanica je v podzemi, sme sli dobre dlhu dobu podzemnymi garazami resp cestickou.

Na letisku postupne dopijam vodu a kedze som nejedol zapadam do burgerkingu.

Ako si tak jem a sledujem ludi, zrazu ide chlapik k restike, zobere si colu z chladiacej skrine a ide si prec, v tom sa po nom rozbieha obsluha, ten colu vracia a ide si dalej. Jaka drzovka teda.

Neskor prichadzaju aj policajti ale samozrejme uz nic nemozu riesit. Policajti chodia v trojke, jeden normal a dvaja samopalnici.

Po jedle teda presun za securitu zonu. Som tu cakala davy ludi, zbytocne skoro som opustil ubytko, nikde nikto.

Opat si nemusim vyzuvat turisticke topanky (to uz je 4 letisko po sebe kde to nemusim robit), v ba by som uz isol pri ich paranoi do treniek.

Pasovka rychlovka, len otazka kam letim.

Pospavanie na sedacke, neskor 15.min presun ku gate.

Tu ludia ako zbadali pracovnikov ryanairu hned zacali robit vlacik, ja opat medzi poslednymi, niektory uz maju oblepene kufre, ktore im pred nastupom do lietadla zoberu a daju gratis do podpalubia.

Pri prilozeny mobil ku skeneru problem. Obsluha kuka na papier ci potrebujem viza, jasne,ze nie, no i tak ma chvilu zdrzuje volaco vytukava a dava mi neaky debilny papier ,ktory nikoho nezaujima.

Moje sedadlo pri okne je obsadene marocanom ale to mi nevadi, predsa len v ulicke je viac miesta.

Letusky asi najhorsie za cely trip zatial.

Po pristati debilny moj sused co mi sedel na mieste sa velice ponahlal, este sa nedalo ani vystupit a uz sa tlacil von. Debilko.

Po vystupeny konecne opat teplo, sok, normalne 100m musime prejst pesi, ziadny autobus ako v ba, kde aj na 50m prichadza bus a fakt to vyzera dost tragikomicky.

Vypisujem priletovy papier, ako miesto ubytovania davam prve ubytko z wikitravel aj tak to nikto nekontroluje, len sa to zalozi.

Byvat budem u cinskej couchsurferky. Volako sa tych sikmacov nevim zbavit v poslednej dobe 😊

Pas, kontrola priletoveho papieru, bum vstupne razitko, bum ciselne razitko (podla tohto cisla ma budu evidovat ubytovatelia, nieco na sposob oznacovania zidov).

Po vyjdeny z haly sa opat ziadne najazdy taxikarov nedeju, presne tak ako tomu bolo aj pri mojej poslednej navsteve tejto africkej krajine.

Sadzba je jasne stanovena 150dh (dh=marocky dirham). To samozrejme nevyuzivam a idem pesi asi cca 15.min na hlavnu cestu pri letisku.

Tu zastavujem na 5x grand taxi. Podla wikitravel ma cesta stat 20dh, tak mu ich pcham do ruky, ang nevi. ukazujem mu na mape kam chcem ist (vlakova stanica). volaco mrmle ale ideme. Postupne naberame este 4 pasazierov, moj predok zamyka, takze vsetci sedia vzadu. Inak grand taxi berie 6 pasazierov + vodic, vzadu 4 a na prednej sedacke 2.

Nakonec vystupujem skorej na bus stanici, bo volaco mrmle o penazoch a v taxi som uz ostal sam. To zamknutie ma trochu vystrasilo.

Inac ostatny ludia platili po 10dh.

Pomaly presun na plaz, kde ma byt cs. Ta este neni doma, pride az za pol hodinu, tak sedenie na dost spinavej plazi a sledovanie mora. Fuka dost studeny vietor.

Vdaka za freewifi sa stretavam s cs.

Byva nad japonskou restikou, velmi sa jej paci maroko, uz tu je rok a chce si to tu predlzit o dalsi rok. Jej spolubyvajuca, tez cinanka, si tu pobyt uz predlzit nechce.

Planuje navstivit tunisko a egypt.

Obe maju pre mna zlu spravu. Rozbil sa im privod vody, takze su bez vody. Kurnik zas nebude sprcha.

Cs musi ist do skoly, studuje tu francuzstinu a arabcinu.

Vydavam sa na prieskum okolia a smer restiky, ktore mi odporucila.

Pokus o vyber v atm neuspesny, chceli si uctovat poplatok 160dh, nasrat, obdalec dalsi bankomat uz bez poplatku. Kedze revolut ma vybery do 200€/mesacne zdarma, vytahujem len 500dh ostatok budem vytahovat postupne podla potreby.

Popri mori po fajn ulici sa dostavam az k medine.

Navstevujem odporucanu restiku bachir . Objednavam krevetovy tajin, polievku a pomarancovy dzus.

V restike zvacsa samy domaci, obsluha mi prinasa jedlo. Tajin nic moc ale da sa. Plati sa pri pulte. Pikolik nahlasi ucetnymu co som mal a ten zahlasi sumu.

Na dzus som cakal extra dlho, tak ziadne dysko nebude. Niektory ludia nechavali prachy navyse, niektory nie.

Napraskany plnymi ulicami smer medina

Tu davam len okrajom, bo v noci sa mi moc nechce chodit po uzkych ulickach i ked plnych ludi a predavajucich.

Ti tu predavaju od ovozelu cez oblecenie uplne vsetko.

Postupne sa dostavam az k Bab Al Bahr. Vyhlad fajn na nocne mesto. Na muriku sedi dost mladych marocanov, zdoraznujem marocanov, marocanky zatial nikde. Asi su zavrete doma a cakaju na povolenie opustit pribytok 😊

Dalsia zastavka v Café Hafa , tu si davam svoj prvy matovy caj, z terasy je fajn vyhlad na gibraltar ale to by nesmela byt noc, takze vidim akurat tak cernotu.

Pomaly presun ku kinu, kde opat o 21/00 mam mat stretko s cs.

Ta prichadza nacas, vonku uz je dobra zima.

Najskor sme mali ist s jej kamosom spolu von ale ten sa volako neozyval.

Tak zacina nase tour de hotel. Zakazdu cenu ma chcela zobrat na pivo, nevim naco, ked alkohol sa tu strasne tazko zhana.

Prve kroky vedu do grand hotelu (5*), odtial uz len do 4* hotela a nakonec do 3*. ani jedno sa jej nepozdavalo, tak davame mini pizzu a smer ubytko. Tu ma ponuka marockym pivom (humus).

Voda este furt neni opravena, tak bez sprchy uz druhy den smer postel.

Pokec s oboma moc nebol, bo museli studovat do skoly.

Sranda s jej spolubyvajucou, ta ma ponukla horucou vodou, v cine sa to vraj normalne pije ked je zima. Ja reku,ze si robi srandu ale ne, ona to fakt pila, tak som sa pridal teda.

Ale pozitivum je,ze taxikar ma neokradol o 10dh, bo si myslel,ze ked mu davam 20dh tak si hned kupujem dve miesta vpredu, preto ma aj zvnutra zamkol aby tam nik nenastupoval. Tak zatial nemam moc velky pocit,ze by ma tu chceli natahovat, presne tak isto ako pri poslednej navsteve tejto krajiny, no ale uvidime ako to pojde dalej ked sa dostanem do viac turistickych miest.

naklady (1€ = 10,9849dh dh=marocky dirham)

burgerking na letisku xlmenu : 8,7€

bus 200 na letisko : 1,5€

vyber 500dh = 45,52€

grand taxi z cesty pri letisku na bus stanicu : 20dh

krevetovy tajin, polievka, dzus : 51dh

matovy caj : 10dh

mini pizza kusok : 5dh

foto
tangier
madrid

Advertisement



Tot: 0.067s; Tpl: 0.008s; cc: 9; qc: 23; dbt: 0.0407s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb