Weekend i Nairobi med vand og paint ball


Advertisement
Kenya's flag
Africa » Kenya » Nairobi Province » Nairobi
July 27th 2010
Published: July 27th 2010
Edit Blog Post

Hej allesammen.

Jeg kom mig over sygdommen i fredags og er paa toppen igen 😊 Vi besluttede i lejligheden af tilbringe weekenden i Nairobi, hvor vi loerdag tog til Village Market, som er en form for forlystelsesomraade i udkanten af Nairobi. Det var som at traede ind i et lille europaeisk land i Kenya, da der pludselig var europaeiske butikker med tilsvarende priser og fyldt med mzunguer (hvide mennesker vel og maerke). Derudover var der et lille badeland med fire rutsjebaner, som vi slog os loes i - badeland kan man da aldrig sige nej til. Om aftenen tog vi afsked med Niko fra Tyskland, som var den foerste fra lejligheden til at tage hjem, saa det vil sige at vi blev ni. Pludselig kom man ogsaa selv til at taenke paa at tiden gaar hurtigt, og at ens egen hjemrejse kommer taettere og taettere paa.
Om soendagen havde Aminas (vores landlord, hende der ejer lejligheden) soen Isa foedselsdag, saa hun havde inviteret os allesammen til paint ball. Omraadet, hvor vi skulle spille paint ball, hvor helt fantastisk. Det laa lidt uden faa Nairobi, hvor en rigmand havde en kaempe maessigt ejendom ved en skraent, saa vi skulle foerst over en lang haengebro for, at komme over til omraadet. Omraadet blev foer brugt til polo, men er nu et omraade hvor man kan spise, spille paint ball, svoemme i poolen, osv. Inden paint ball kampen skulle vi udfordre os selv, da vi skulle igennem en mini oevelsesbane, hvor man skulle kravle op af en mur, balancere, armgang, osv. Det var virkelig haardt, men ogsaa sjovt for saaden et konkurrence menneske 😉 Efterfoelgende gik paint ball kampen igen, saa vi ifoerte os kedeldragte, maske og skydevaaben med kugler af orange frugtfarve, og var ellers klar til kamp mod Isas venner, som ogsaa var med til foedselsdagen. Paint ball omraadet var lavet i naturen, saa man skulle kaste sig mellem traeer, buske og opsatte olietoender og daek. Jeg kaempede til det sidste, og var den sidste paa mit hold, men maatte dog overgive mig, da jeg ikke havde flere kugler tilbage. Det var helt i top og er helt sikkert noget, jeg skal proeve igen hjemme i lille Danmark - saa hvis I er friske, saa tager vi en kamp 😊 Efter paint ball blev der grillet og spillet fodbold, saa Isa blev fejret paa bedste vis. Om aftenen tog vi afsked med endnu en fra lejligheden, da Weiyang tog hjem til Singapore.
I morges tog vi afsked med Mogana fra England, saa nu er vi kun syv i lejligheden, saa det foeles lidt tomt ligenu, og lidt maerkeligt naar vi har vaeret ti sammen i fire uger - en rigtig god 10 mandsgruppe. Men der skulle gerne komme nogle nye snart.
Paa skolen arbejder vi stadig paa at skaffe en sponsor til bananerne, men det kan godt virke uoverskueligt , da det bestemt ikke er let af finde en her i Nairobi. I dag har jeg sendt en mail til den danske ambassade, da de forhaabentlig kan hjaelpe med en liste over danske virksomheder her i Kenya, da vi nok ikke faar meget ud af de kenyanske virksomheder. Jeg krydser mine fingre!
I morgen aften tager Victoria, Sam, Martha, Isatu og jeg til Mombasa, som ligger ved kysten. Vi tager den lokale bus eller tog dertil, men det er en lang tur paa ca. 8 timer. Fra Mombasa tager vi hele vejen op af kysten til oen Lamu, som eftersigende skulle vaere det rene paradis. Jeg glaeder mig rigtig meget til at komme ud til kysten, svoemme og nyde den varme sol, som er derude. Vi vil vaere tilbage i Nairobi igen soendag eller mandag, da det kraever ca. fem dage at tage turen op af kysten og hjem igen.
Men I kommer helt sikkert til at hoere mere om turen 😊

Haaber I har det godt hjemme i varme Danmark.

Kram fra Pernille.



Advertisement



27th July 2010

Sikke dog
en lang smøre ;-) Godt at høre, at du får oplevet en hel masse. Der har godt nok været gang i den siden sidst hva :) Hpber at I får noget ud af ambassaden, og også universitetet for den sags skyld. Det lyder spændende med den tur I skal på, samt den weekend I havde... Gang i den :-) Glæder mig til at høre mere om 5-dages turen. Skal hilse fra mine forældre. Kys, kys
27th July 2010

hej PERNILLE DET ER ALTID RART AT HØRER FRA DIG JEG HAR EN HILSEN FRA TINE DU GIK I SKOLE MED. VI KRYDSER FINGER AT DER KAN SKE NOGEN MED JERES PROJEKST HER GÅR DET BARE MED ARBEJDE OG SOVE. GODT DU BLEV HURTIG RASK HAVE DET GODT KYS KRAM FRA MOR OG MORTEN

Tot: 0.147s; Tpl: 0.015s; cc: 6; qc: 49; dbt: 0.0945s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb