la cuarta semana

Europe » Spain » Andalusia » Seville
October 24th 2006
Published: October 24th 2006

Hola tíos,
nog es een verslagje vanuit het verre Spanje. Vorige week tijdens het weekend ben ik de vrijdag niet uitgeweest om de volgende dag vroeg te kunnen vertrekken naar Cádiz. Toon had me meegevraagd en die ging met een vriend uit Belgie en twee Fransen naar daar om een dagje op het strand te gaan liggen. Het was gezellig, opt gemak maar ni overdreven tof. De italianen hadden mij de volgende dag een berichtje gestuurd of ik niet meeging naar Cádiz, opnieuw. Ik dacht. mss is het hier wel de laatste dag strandweer van dit jaar dus ik ben dan maar opnieuw naar het strand geweest. Heb me heel goed geamuseerd. Sara was ook mee, een meisje van Zweden en een hele sympathieke. ´s Avonds zijn we daar paella gaan eten maar we hebben onms uiteindelijk nog ferm mogen haasten om de bus te halen! Cádiz is wel een gezellig stadje. Ik was er al es geweest maar het heeft wel iets.
Tijdens de week heb ik van maandag tem woensdag van vroeg in de morgen tot laat in de avond les dus dan zet ik me in mijn appartement in de zetel en zit ik de hele avond te keuvelen met Julia. Meestal gaan onze gesprekken over die twee andere op mijn kot. We vallen hier van de ene verbazing in de andere met die twee! Over manwijven gesproken. Maja, keb der ni veel last van. Zo weten wij tenmisnste waarover we moeten babbelen. Julia is echt een toffe. Het is er nog ni van gekomen om es met haar uit te gaan ma da zijn we zeker nog es van plan.
De lessen zijn hier ni zo moeilijk ma ze geven hier wel veel huiswerk. Presentaties, taakjes, gropswerkjes. Ik heb nu zo goed als al mijn vakken gevonden en ik zie het wel zitten mma kzal et ni mogen onderschatten!
Vant weekend had de Erasmusorganisatie een reisje gepland naar Tarifa en Conil. De zaterdagmorgen vroeg vertrokken met de bus. Eens daar aangekomen begon de zon er gelukkig goed door te komen( in tegenstelling tot vorige week: regen en overstromingen) en hebben we daar surflessen gekregen. Eigenlijk staken ze gewoon die plank in ons handen en zeiden ze van: probeer maar. De organisatie was echt zwak. Zo een bende jonge gasten die heel de dag joints liepen te smoren en dan nog es wa gingen surfen. Je mag er niet teveel van verlangen. We hebben gelukkig zelf voor ons amusement gezorgd. ´s Avonds zijn we naar een hostal gereden. Goed voor 1 dag. We hadden een bed en een douche en daar moest je dan maar tevreden mee zijn. Over hygiene hadden ze daar precies nog nooit gehoord. Maar kom, we mogen niet klagen. ´s Nachts een stapje in de wereld gezet in Tarifa. Eerst een botellón gedaan en daarna de lokale dancings afgeschuimd. Veel plezier gehad en goed onnozel gedaan. De volgende dag zouden we ruines gaan bezoeken maar aangezien het zondag was, was de site gesloten. Weer een foutje van de organisatie. We hebben dan maar weer aan het strand gelegen.
Voor de rest houden we hier af en toe es dinertjes op de ene en de andere zijn kot. Heel gezellig is dat. Het weer is nu weer wat verslechterd. Ze spreken op het nieuws van felle overstromingen in Sevilla en Huelva. Het regent hier idd wel veel ma van overstromingen heb ik hiet int stad nog niks gezien. Gelukkig maar! Ziezo, dat was het voor vandaag. Kga nog wat foto's op mijn space zetten. Hasta la proxima!

16th November 2006

Jow sofie
Alé kben blij dat alles daar goed is. Meta en jij hebben het blijkbaar wel nr jullie zin gehad. Ze kwam met een valies meer terug. Dat zegt genoeg zeker. Ik kom ook mss nog wel eens af als ik het kan regelen. Dan kan ik mij iets voorstellen bij uw verhalen. Kzalt eens vragen aan mijn collegos uitgaanderos. Nevos of Neukermanos doei

Tot: 0.134s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 48; dbt: 0.0978s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb