eindelijk


Advertisement
Spain's flag
Europe » Spain » Andalusia » Seville
November 16th 2006
Published: November 16th 2006
Edit Blog Post

Dag allemaal,
sorry voor de vertraging maar het is hier al heel druk geweest de laatste weken. Sommige weten het misschien, anderen niet maar ik ben een weekje in België geweest eind oktober. Het deed me deugd om nog es thuis te zijn. Ik ben terug in Sevilla van 31 oktober en op 1 november kwamen mijn vriendinnen hier toe. Ze zijn hier 5 dagen geweest en daarvan hebben we twee dagen bezocht en twee dagen gewinkeld. Ik heb nu voor de eerste keer de kathedraal gezien vanbinnen. Blijkbaar is het na de kathedraal van Rome en Londen de grootste ter wereld. Ik ben normaal gezien niet zo een fan van kerken en kathedralen maar in deze werd ik toch stil. Het is een zeer imposant bouwwerk.
De dag erna zijn we naar reales alcázares geweest, het paleis. Dat had ik zelf wel al 5 keer gezien maar het is ook zodanig groot en mooi dat je telkens wel iets nieuws ontdekt.
De andere dagen hebben we wat rondgewandeld en natuurlijk elke avond weggeweest zoals dat met vriendinnen hoort te zijn.
We zijn 1 keer naar Caramelo geweest. Dat is een dancing waar er elke woensdag een erasmusfeestje is in teken van een ander land.
De andere 2 dagen zijn we naar Catedral geweest, volgens mij nog altijd the place to be in Sevilla. We hebben ook altijd goed gegeten. Eens tapas gegeten, eens italiaans.
Het was heel leuk om eens bezoek te hebben want soms zijn er hier wel dagen dat een mens zich een beetje alleen voelt. Die probeer ik natuurlijk zoveel mogelijk te vermijden maar alst hier regent en kheb geen les dan heb ik eerlijk gezegd niet veel zin om uitstapjes te doen. Dan kuis ik mijn kot, doe ikmijn was, kook ik een beetje. Kheb hier altijd wel een bezigheid. Nu zeker want we hebben massa´s schoolwerk te doen.
Sedert gisteren is Metatje vertrokken; Ik viel dus weer in een eenzaam gat maar ik had al vlug plannen om ´s avonds uit te gaan zodat ik mij niet te eenzaam moest voelen.
Met Meta heb ik heel veel gedaan en ook veel nieuwe dingen. De kathedraal heb iknog es bezocht met haar maar dat was alleen omdat de ingang op zondag gratis is.
We hebben ook een namiddagje gepeddeld op zo een fietsboot of hoe noemt ddat? We waren alletwee stijf na dat uurtje fietsen maar het was heel gezellig. We zijn elke dag lekker gaan eten. EEns naar Levíes, de tapasbar, eens naar de Indiër, eens naar de Argentijn en eens naar Boreas, ook een tapasbar maar met een fijnere keuken.
Aan uitgaan ontbrak het ook niet. Ik heb haar eens meegenomen naar een botellón, eens naar Caramelo, Alfalfa, Abril. Het was natuurlijk niet de ideale periode van de week om weg te gaan want dat begint hier maar de wonsdag;
We hebben natuurlijk (hoe kon het ook anders) gewinkeld. Ik had haar gewaarschuwd dat hier winkelparadijs is en ze heeft het mij kunnen bevestigen.
Ze schrok ook van mijn kotgenotes. Julia was heel vrendelijk en probeerde te converseren (wat onmogelijk is aangezien zij enkel Engels spreekt en Meta niet) maar die andere twee keke niet eens op toen ze binnen kwam. Maar ik laat het niet aan mijn hart komen.
Ik heb hier ook goed mijn draai gevonden voor te koken en te wassen. Ik kook regelmatig in grote hoeveelheden. Ik vries dan in in porties en zo hoef ik niet elke dag te koken.
Gisteravond zijn we naar Antique geweest. De hipste dancing in Sevilla. Het was inderdaad wel es de moeite. Het interieur was super en om al dat volg . Ik bevond me precies in het clipje van 50 cent. Heel de tijd rapmuziek en heel knappe vrouwen. De mannen waren vooral negers met zware,gouden kettingen, dikke vesten met zo een pelsje rond de kap. De muziek was gene vetten maar voor een keer wast een heel avontuur.
Straks moet ik naar school; ze houden er hier precies heel weinig rekening mee dat wij erasmus zijn wantwe zitten tot over onze oren in het werk. Gelukkig werken Virginie en ik veel samen zo heb ik de discipline om me eraan te zetten. Het zal wel allemaal goed lomen;Ik moet jullie nu laten want moet dan naar school;vanavond ga ik een tapatje gaan eten met Virginie en Elodie, een Franse;
Tot de volgende!

Advertisement



22nd November 2006

Oe gaat ie daar
Hey Sophia, hoe ist daar in Spanje? Hopelijk wat beter weer dan hier want tis toch al behoorlijk koud aan het worden! Als je nog es voor weekje terug komt naar Belgie, breng dan aub veel, héél veel zon mee! Hier gaat alles zijn gangetje nog. Ellen is vanmiddag naar het museum voor hedendaagse kunsten om allerhande dingen te schilderen. Straks ga ik haar gaan ophalen en gaan we samen winkelen. Nu zondag zijn onze ouders hier op het appartement geweest. Het was een hele aangename kennismaking tussen onze ouders. Verder niet veel nieuws onder de zon. Groetjes Ellen & Christof

Tot: 0.106s; Tpl: 0.009s; cc: 9; qc: 50; dbt: 0.0652s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb