Gran Sabana

Venezuela's flag
South America » Venezuela
October 13th 2006
Published: October 13th 2006

Tanaan kaytiin retkeilemassa Gran Sabanalla, suurella savannilla. Aamusta ajaa suhautettiin kukkulalle ja lahdettiin kiipeamaan alas tosi jyrkkaa makea. Taival oli melko tuskainen, mutta onneksi palkkio oli muikea-oma laguuni vesiputouksen alla ja raikasta vilpoisaa vetta. Meita oli kolme retkeilijaa, mina, Ilpo ja ruotsalainen Elena+opas ja mukavaa oli. Vilvoitus oli hetkellinen, silla kiipeaminen takaisin ylos toi hien taas pintaan. Ylos tosin kapusi hieman helpommin kuin alas. Paiva oli pilvinen, ehka hieman viileampi kuin edelliset. Lampotilan luulisin olleen siella 30 hujakoilla, kun aiemmin on ollut selvasti yli. Tanaan pitikin jo laittaa pitkahihaista ylle, ettei palele 😉

Putouksen jalkeen kaytiin ajelemassa intiaanikylissa, katsomassa tepuiseja, poytavuoria ja ihmettelemassa tiikerikuvioitua vesiputousta. Vahan ihmetytti,etta kaikkea se luontoemo onkin keksinyt kun joen pohjakin on taalla vuorattu tiikerin"nahalla".

Meilla on korttipelien championship menossa Ilpon kanssa. Eilen mina voitin ylivoimaisesti, tanaan olen tappiolla. Mutta kirin illalla! 😊

Huomenna jatkamme Manaukseen ja suuntaamme kohti jungle expeditionia. 15 tuntia aina ah-niin-ihanaa bussikorottelya odottaa jaakylmaksi jaahdytetyssa bussissa. Sita ei voi kasittaa, miksi muuten niin lammin maa haluaa jaahdyttaa matkustusvalineensa pakastelampotilaan. Otamme makuupussit mukaan lammikkeeksi.

13th October 2006

terkkuja
Moikka vaan. Kuulostaa tasan niin hienolta että meinaan olla ihan kade. Yllätys yllätys. Varmasti siellä on hienot maisemat ja kaikkea nähtävää ja jännää ja kaikkee. Mutta on täälläkin ihan kivaa. Tai ainakin kiirettä. Siellä teillä on varmaan hyvinkin irtautunut olo tästä kaikesta. Terveisiä sinne ja sellasta että päätettiin sitten mennä naimisiin vihdoinkin :) Ei mitään isoja juhlia, mutta ihan vaan sellanen yksinkertainen vihkiminen maistraatissa helmikuussa. Mutta jatkakaahna siellä samoilua, me jatketaan täällä arkista aherrusta :)
14th October 2006

Ja Suomessa taas...
Aha! Laihiallakin on vesikkö, jota kutsuimme tiikerinlammeksi. Mielikuvitustiikerit siellä lilluvat huomaamattomina, ja hyökkäävät autuaasti tietäättömien lapsukaisten kimppuun. :P Toivottavasti ottelet paljon valokuvia, koska olen kovin utelias ryystämään kaikki ihanuunet omiksi second-hand kokemuksiksi! Onko paikallinen eines maittavaa? Ja jos näen laaman tai alpakan, niin laita se laukkuun - minä haluan sellaisen! Siis elävän laaman, ei laamalaukun... Ja kuivata Amazonin eksoottisia lehtiä jonkin kirjan välissä! Korttipelimittelö kuullostaa loistavalta idealta! Mikä peli on kyseessä? Minä essin edelleen assuntoja ja teen töitä. Nyyh. Graduohjaaja lähettelee viestejä, että gradunteon pitäisi jo olla alkanut ja sunnitelma tänne ja sassiin. Sen sijaan olin 1. kerran Stockmannin Huulluilla Päivillä, ja se oli aivan kamalaa. Jottei kaikki se kestäminen valunut hukkaan, lähdin sieltä punaisen villakangastakin ja petrolin InWear setin kanssa. Tehokasta ajankäyttöä, nääs. Älä palele siellä yli-ilmastoidussa bussissa ja toivottavasti ehditte pysyä aloilla tarpeeksi kauan, että näette muutakin kuin plyyssikangasta ja istuimenselkäintä! Rakkaudella, Uurastamaton

Tot: 0.157s; Tpl: 0.01s; cc: 8; qc: 51; dbt: 0.1138s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb