¡Buenos días!

Spain's flag
Europe » Spain » Andalusia » Seville
October 5th 2006
Published: October 5th 2006

Het is mij hier un bijna beu want het isnu de derde poging die ik onderneem om dit bericht te schrijven. Hopelijk lukt het deze keer.
Zaterdag dus vroeg vertrokken naar Huelva met Mieke. Na 1hen 40 min op de terin aangekomen maar er was daar ni veel te beleven dus hebben we zat in de winkelstraten rondgelopen en dan hebben we de bus genomen naar het strand.
Op strand hebben we wat erasmussers van in Huelva leren kennen. Die zeiden dat we hier in Sevilla veel missen omdat we geen strand hebben. Ze kennen er niks van. Ze zijn hier trouwens nog ni geweest. Ze weten ni hoe mooi het hier wel is.
´s Avonds had ik afgesproken met 3 Belgische meisjes op Alfalfa. Op zaterdag is het daar nit e doen vant volk. Iedereen komt naar daar voor de botellón. Dat is een bijeenkomst van jongeren waarbij iedereen zijn eigen drank meebrengt en je de straat niet meer ziet door alle flesjes bier die verspreid liggen. Het is een heel social gedoe. Toen we op ons gemakje een tinto de verano aant drinken waren, kwam ere en grote groep erasmussers toe. Daar hebben zo wat de hele avond bijgestaan en we hebben heel veel plezier gehad. Vooral Duitsers maar ook italianen, spanjaarden. Kortom van alles iets. Rond 3 h zijn we dan afgezakt naar La Catedral. Een hippe discotheek waar ik the beast eens goed heb losgelaten.
Zondag niet teveel uitgestoken. Terrasje gedaan met Virginie (de Belgische waarmee ik best overeen kom)
Maandag de eerste les gehad of die zouden we moeten gehad hebben maar omdat een amerikaan me wijsgemaakt had dat het uur veranderd was, was ik te laat en ik bend an maar vanaf dinsdag naar school geweest.
Het unief lijkt hier redelijk hoog van niveau maar de profs zijn heel vriendelijk.
De lessen zijn tot nu toe ook heel interessant.
Gisteren heb ik dan afgesproken met een Belg die ik zelf nog niet kende. Rolf, een jongen die ik heb leren kennen in Lissabon, heft een vriend die hier ook zit voor 5 maand dus via hem heb ik dan nummers uitgewisseld en het was een heel gezellige avond. We zijn iets gaan eten in Levíes, de beste tapasbar van Sevilla en daarna nog es afgezakt naar La Carbonería (de flamencobar) en uiteindelijk Alfalfa. Heb me leer roed geamuseerd.
Dinsdag is het derde en laatste meisje van mijn kot gearriveerd. Ben ik blij dat zij er is! Die twee andere…daar scheelt toch iets mee ze. Ik denk dat ze lesbisch zijn eerlijk gezegd. Ni dak daar een problem mee heb maar ze zitten soms te fluisteren onder elkaar in de zetel en leuk is anders he.
Julia heet de derde. De andere twee María en Sonia.Julia is heel lief en vriendelijk. Ik ga nog veel plezier met haar beleven dnek ik.
Dinsdag heb ik dan ook mijn eerste flamencoles gehad. Tis te zeegen, tis ni echt flamenco. Hier noemt de dans La Sevillana. Tijdens de Feria (dat is in april) dan komen alle mensen op straat en dansen ze de Sevillana met elkaar. Dat lijkt me super dus tegen dan zal ik hier wel eens terug staan vrees ik. We zitten met 7 in de les Sevillanas en ik kon goed mee. Bij de eerste les heb ik eigenlijk niet veel bijgeleerd. De basisstappen zaten nog frisin mijn geheugen.
Zo dat was het zo een beetje denk ik.
Vanavond is er opnieuw een feestje voor alle erasmussers en ook ik zal daar natuurlijk weer van de partij zijn vrees ik.
Ik hou jullie op de hoogte!
Ohja…de temperatuur bedraagt hier nog steed 32 graden!
¡Os quiero muchísimo!

6th October 2006

Maak ons ma wa jaloers :p
Alé zo te horen heb je het daar enorm naar je zin. Hier in Antwerpen ist maar regenachtig en ver van warm. Ellen is al volop bezig om de chauffage in gang te krijgen maar we ondervinden nog wat probleempjes ermee. Soms krijgen we ze aan en dan weer nie :( Onze meubels zijn ook geleverd, dus nu is het appartement zo goed als klaar. Je zal dus zeker nog es moete langskomen maar eerst ist aan onze beurt om jou eens te komen bezoeken. Ellen zal alleszins es kijken voor eind oktober jou eens te komen opzoeken zonder mij want ik moet werken, zusjes onder elkaar ;-). Geniet daar van het mooie weertje en tot binnekort nog wel es. Groetjes
9th October 2006

foutje!
die "zat" in de winkelstraten gelopen moet eigenlijk "wat" zijn he. Correctie voor diegene die denken dat ik hier hele dagen onder invloed rondloop ;)

Tot: 0.126s; Tpl: 0.009s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.1066s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb