nieuwtjes


Advertisement
Spain's flag
Europe » Spain » Andalusia » Seville
September 29th 2006
Published: September 29th 2006
Edit Blog Post

Dag allemaal,
ik stel het hier nog altijd heel goed. Het weer is nog steeds schitterend en morgen gaan we een dagje naar zee met een hoopje erasmussers. Gisteren het eerste erasmusfeestje gehad. Het vond plaats in een bar op 2 straten van mijn kot dus da kon al ni beter. Veel mensen leren kennen. Een paar duitsers, een deens meisje, 3 waalse en 2 franse en dan nog 2 spanjaarden. Iedereen is daar gewoon oversociaal. In toilet staan alle meisje samen dom te doen alsof ze elkaar al jaren kennen en ze kennen elkaar eigenlijk 5 minuten. Das echt tof. Vanavond maak ik tortilla op mijn kot en komen er een paar eten. Mijn patatten begonnen al te gaan dus moest ik wel iets mee doen he. Das omdak altijd maar tapas ga gaan eten dat mijn eten daar blijft liggen.
Eergisteren met een Belgisch meisje naar het flamencomuseum geweest. Twas toen dag van het toerisme en je mocht overal gratis binnne dus daar hebben wij dan maar van geprofiteerd. We hebben ook heel de dag Spaans gesproken tegen elkaar. Das binst een goeie oefening he. Keb ondertussen ook ontdekt dat er in mijn straat een gimnasio is (fitness) en ik ga me daar wss inschrijven. Je kan daar ook spinnen, aerobicen en steppen. Daartegenover ligt er een dansschool waar ik me ook ga inschrijven voor sevillanas. Dat is een van de vele soorten flamenco. Ik begin van niveau 0 dus ik zal er wel vlug mee weg zijn gezien mijn bloeiend flamencoverleden...uhum. We gaan daar ook leren om op castañuelas te spelen(castagnetten).
Dat zal wel het belangrijkste nieuws zijn van da laatste dagen denk ik.
Stel het daar allemaal nog goed en denk af en toe maar es aan mij want ik denk ook veel aan jullie!

Advertisement



2nd October 2006

2° week
Hallo Titi, Je bent nu al twee weken weg en de eerste gevolgen beginnen zich reeds te manifestren. Gisteren heb ik een boete ontvangen van 85 euro omwille van overdreven snelheid op de ring rond BRUSSEL in VORST. Volgens mij mag je 120km/u rijden op de autostrade maar blijkbaar stonden er op een bepaalde plaats borden van 90km/u. Ik reed 107 en hang eraan. Waar was ik gebleven? In EEKLO is VAN LOENHOUT overgenomen door Eric DE BRUYCKERE ( de vroegere vriend van Hermien van FLASH TRAVEL). Als je terugkomt gaan we samen eens uitproberen! Ondertussen zit ik reeds in mijn vierde week italiaanse les. Het is leuk en ontspannend. Louis zit het zitten in zijn nieuwe richting. Eindelijk leert hij eens dingen die hem interesseren. De uren liggen wel zeer verspreid en hij gaat zo vlug mogelijk zijn rijbewijs trachten te behalen om met de auto te kunnen gaan. Ellen is blijkbaar goed gelanceerd en heeft reeds vele nieuwe vriendinnen gemaakt. Ze ziet er content uit en kent reeds vele leuke adresjes in ANTWEREN. Pieter is na zijn thuiskomst eens binnengesprongen en heeft ons gerustgesteld dat ge daar leeft als God in Sevilla. Ik zal wel met hem eens afspreken om iets te doen zodat hij niet constant in zijn ongeluk loopt. De voorbereidselen voor de nieuwe keuken zijn getroffen en als je met kerstmis naar huis komt kunnen we hem eens grondig testen (al de tapas die je geproefd hebt moet ons eens klaarmaken). Hopelijk verlopen de werken zoals gepland. Met Nero is alles kids en hij doet je vele groeten. Gisterenavond waren we uitgenodigd door Ellen en Christof en we zijn samen met Louis getrakteerd in de Da Giovanni. 't Was gezellig en we hebben buiten kunnen eten. Volgende week zal ik niet kunnen mailen want we zijn er niet. Van zodra mogelijk laat ik iets horen en breng ik verslag uit. Hopelijk heb ik veel nieuws te vertellen. Ook de verkiezingsuitslag zal ondertussen gekend zijn. Stel het goed en tot binnenkort! Uw pa en ma. Dunne zoen!
4th October 2006

Hola!
Hola chica! Je stelt het daar blijkbaar goed zo te lezen aan je verhaaltjes :-) Hier gaat alles weer zijn gewone gangetje: plonsjes regen, grijze wolkjes, te lage temperatuurtjes, school, ... kortom je mist hier niets! ;-) ik zit ondertussen ook al voor de volle drie kwart op kot bij koen en binnen paar weken hopelijk definitief, want 't gentse kotlevent bevalt me wel! we zijn met een toffe bende (11 in totaal) en allemaal toffe sociale mensen. Hou ons op de hoogte van je laatste avontuurtjes en domme stootjes want ik volg je blog op de voet ;-) Ik wil trouwens wel eens een demonstratie zien van die sevillana, dus oefen maar goed tegen da ik kom!! Pásalo bien, muchacha! Beso x

Tot: 0.052s; Tpl: 0.01s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.0317s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb