kopjes thee en pesambur

Asia » Malaysia
March 6th 2016
Published: March 6th 2016

Beste iedereen,

Ik zit nu met een goed gevulde maag achter de laptop van mijn hostel in Georgetown. De eigenaar is een vet aardige, beetje hyperactieve man , Howie, die mij steeds vergelijkt met een cowboy uit een of andere film. Na alle regenwoud avonturen waren mijn benen erg moe en dus heb ik heel rustig aan gedaan in de cameron highlands. de eerste nacht heb ik doorgebracht in een eenpersoonskamer om goed uit te rusten. Daarna ben ik naar een guesthouse gegaan dat rijelijk gevuld was met goede zithoekjes waar ik goed gebruik van heb gemaakt .Ik heb hier wat meer de toerist uitgehangen en de eerste dag een paar overeerlijke scones gegeten in het dorpje waar ik verbleef. De Cameron highlands zijn begonnen door het Engelse kolonialisme en daar zijn de sporen nog goed van te zien. De tweede dag heb ik me lekker laten verwennen en een georganiseerde tour geboekt. In een landrover werd ik eerst meegenomen naar een uitzchtpunt over de theeplantages, vervolgens naar de hoogste berg uit de regio, de mossy forest en tenslotte de theefabriek. de meeste dingen waren niet zo spectaculair en waren ook goed zelf te doen, maar de gids voorzag alles van achtergrond informatie en leerde ons wat over de planten uit de regio. Bovendien is het heel fijn om zelfs niks te hoeven uit zoeken en de benen niet verder te pijningen. Op mijn laatste dag maak ik een hele kleine wandeling. Ik snij per ongeluk een stuk af maar vind het stiekem niet zo heel erg. Ik ben op tijd voor mij bus naar Georfetown die de eindbestemming niet haalt. Een slordige 20km voor de ferry overgang begeeft de bus het en we stranden op een benzinestation. er wordt een bus van een andere maatschappij van de weg gehaald waar nog 10 mensen bij passen.Omdat ik geen haast heb laat ik de rest voor gaan. Niet veel later wordtons vervoer gereld in de vorm van de pickup van de chauffeur. Met zijn 7en (de chauffeur, een andere man, twee Nederlandse stelletjes en ik) zitten we in de auto een van de Nederlandse jongens zit acherin de pickup jn de buitenlucht, Iets wat veel bekijks oplevert op de snelweg. Uiteindelijk bereiken we de ferry terminal eerder dan de ander uit de bus en belanden we op dezelfde ferry. gisteren heb ik hier twee boeddischtische tempels bekeken en ben ik met wat semi-locals gaan ontbijten, lunchen ( een paar hajes schapenmaag) en naar een winkelcentrum geweest. Georgtown staat bekend om de voorteffelijke culinaire uitspattingen en vele kunst op straat. Vandaag hen ik een straatkunstrondje gemaakt en een gigantische boedistische tempelcomplex op een heuvel bezocht, als je de heuvel oploopt loop je overdekt langs talloze winkels die meuk verkopen, en zelfs in sommige tempels kan je rotzooi aanschaffen, de tempels gisteren waren wat 'heiliger' als je het mij vraagt. Ik zit goed vol want heb met heel wat toeren een speciaal straatje bereikt waar het vol staat met straatrestaurantjes. Na eigenlijk twee maaltijden: Hokkien Mee en Pesambur zit ik goed vol. Ik ben nog steeds aan het nagenieten van met name de pesambur, een halfwarme salade waar van alles en nog wat ingaat met een zoetige saus. Het enige streekgerecht waar ik wat minder van gecharmeerd ben is cendol, schaafijs met kokosmelk en suiker, waar niks mis mee is,met daarbij een soort groene dropveters die eigenlijk nergens naar smaken en rode bonen. De ijs met bonen combinatie is mij iets te maf en het lukt me voor het eerst niet mijn tussendoortje op te krijgen. Morgen vertrek ik naar Langkawi, een groot eiland dat nog verder noordwaards ligt. Dot wordt mijn laatste stop in het betoverende Maleisie voor ik vertrek naar Thailand.

veel liefs,

Klaas

7th March 2016

Wow Klaas ik heb nog nooit zoveel avonturen in korte tijd op papier of een computer gelezen. Je haalt er wel uit wat erin zit. Geweldig.........die enge spin er vleermuis ff minder. geniet ervan, nog heel wat te beleven. Verdeel je energie, haha anders kom je met een burnout thuis. We blijven je volgen groet Nel

Tot: 0.393s; Tpl: 0.011s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.0722s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb