Rondreis Italie

Europe » Netherlands » North Holland » Amsterdam
August 21st 2006
Published: August 21st 2006

Dag 1, onze tussenstop

Zaterdag 2 september is het zo ver.....

Dan vertrekken Jacinta en ik voor twee weekjes naar Italie. Jacinta is daar lang geleden wel eens geweest, ikzelf nog nooit. Ook zal het voor het eerst zijn dat we met de auto binnen europa op vakantie gaan.

Grappig is dat we dan net een weekje een nieuwe auto hebben! Geen betere mogelijkheid om de auto een beetje te leren kennen lijkt mij!

We gaan een soort rondreis in het bovenste deel van Italie doen. We beginnen in de noordoost hoek en vertrekken uiteindelijk in het noordwesten. De terugweg zal dus via Zwitserland lopen.

Ik ben heel benieuwd hoe het zal zijn. Ik kan me er geen voorstelling van maken. Mede omdat het eigenlijk nog niet helemaal duidelijk is wat voor type rondreis dit nou precies is. Het lijkt er bijvoorbeeld namelijk op dat ons eerste hotel in de bergen ligt???

Spannend, spannend, spannend.

- Zal mijn conditie toereikend zijn voor deze bergwandelingen?

- Zullen we nog hier en daar een geocache oppikken (klik hier voor meer info)?

- Zal mijn 'sensa formagio' uitspraak duidelijk genoeg zijn om geen kaas geserveerd te krijgen? (lust ik absoluut niet).

- Zal ik uberhaupt overleven omdat ik niet houd van pizza, pasta of tomatensaus? :-)

- Zal ik genoeg gel meenemen om mijn haar, in italiaanse stijl, strak achterover gekamd te krijgen en te houden?

Het zijn allemaal vragen die de komende tijd beantwoord gaan worden!

Groetjes,

Ramon & Jacinta

PS En zoals altijd: voor hetzelfde geld komen we geen internet cafe tegen en horen jullie helemaal niets meer als we weg zijn! :-)

22nd August 2006

Veel plezier
Yoooo! Ben erg benieuwd wat jullie er van gaat vinden, wordt vast wel een succes! Ik zal jullie iedergeval weer op de voet volgen. En maak je maar geen zorgen om die internet cafe's, die zijn er gerust wel. Zelfs in Afrika vind je ze op elke hoek van de straat :)
22nd August 2006

Italië
Ha die Ramon en Jacinta! Ik ben heel benieuwd hoe jullie het gaan vinden. Ik heb hele goede herinneringen aan Italië. Volgens mij zijn we daar twee keer geweest Cint. Was dat niet met het vliegenpaadje Cint, bij camping Duo Laggi? Die foto is erg sterk gedaan Ramon! Als je die witte rand weghaalt lijkt het net of jullie er al zijn geweest! Ik ga deze travelblog bijhouden. Groeten, Wouter.
23rd August 2006

Ciao bella!
Hoi Jajan en Ramon, overnachting op een berghut? Wordt dat de remake van de kinderhit von die Heidi und diene Peter? Lachen! Italië is ge-wel-dig! De sfeer, het eten, de natuur, cultuur. Behalve de Italianen....die hebben nog geen kaas (..) gegeten van vriendelijkheid. Althans zo hebben wij dat meerdere malen ervaren. Wel relaxed daar. Ga langs het supertoeristische Gardameer, maar dan proef je ook écht iets van de Italiaanse sfeer. Hopen op mooi weer. wat ze trouwens ook veel hebben zijn speeltuintjes, dat in vergelijking met NL....maar daar zullen jullie niet vertoeven waarschijnlijk? Jacinta? Gaat helemaal goed komen, ook wat betreft je Italian Gel look a like!
27th August 2006

Veel plezier
Hoi Jacinta en Ramon, Team Brick en de Eekhoorntjes wensen jullie een hele fijne vakantie in Bella Italia. Koos en ik zijn er een paar keer wezen skieën en een keer op zomervakantie geweest. Als jullie in de Dolomieten komen, moeten jullie beslist de Sella op. Kan heel gemakkelijk met de kabelbaan. Ik vond het een fantastisch "maanlandschap" en heb destijds stiekum een stukje Sella meegenomen als souvenir. Niet verder vertellen hoor! We hebben nog een TB liggen die flink wat kilometers wil maken. Ik zal hem van de week aan Jacinta geven. Dan moeten jullie wel een cache gaan doen. Nogmaals veel plezier en geniet toch vooral van al dat dat lekkere eten daar. Groeten, Magda
1st September 2006

Yoooo!
Hee Ramon En Jacinta! Veel plezier op jullie reis!!! En Ramon, sterkte met de kaas, pizza, pasta en tomatensaus :))) Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Tot: 0.067s; Tpl: 0.011s; cc: 9; qc: 25; dbt: 0.0382s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb