Krabi

Thailand's flag
Asia » Thailand » South-West Thailand » Krabi
December 14th 2012
Published: December 16th 2012

Ik vloog op dinsdag 4 december van Chiang Mai via Bangkok naar het eiland Krabi, niet ver van Phuket. Krabi zelf is een redelijk groot eiland. Ik verbleef in Krabi town waar niet veel te zien is maar je kan er wel makelijk met een longtailboat naar tropische stranden langs de kust. Je kan het ook echter, wat de meeste mensen doen, gebruiken als plaats om door te gaan naar bv de Phi Phi eilanden.

Toen ik aankwam op Krabi in de late namiddag was vrij snel donker en ben ik 's avonds rustig even in de buurt gaan rondwandelen alvorens iets te eten in een restaurant. Ik koos voor kip met cashewnoten, dat is namelijk éen mijn favouriete gerechten aan het worden samen met patai. Iets minder leuk waren de muggen die weer talrijk aanwezig waren en ondanks speciale kleding en anti muggen spray werd ik toch maar weer rijkelijk gebeten.

De volgende dag nam ik na het ontbijt een longtailboat naar Railey beach om wat te zwemmen en wat kleur te krijgen. Het kleine bootje zet je af aan de oost-kant van Railey beach vanwaar je je dan kan begeven naar de west kant om het mooie strand te zien. Het was er redelijk druk maar toch nog te doen. De laatste boot de je terug kan nemen vertrekt niet later dan 17.00 uur dus tot ik terugmoest spendeerde ik mijn tijd naast - en in de zee. Ook leuk zijn de lontailboats waar je eten, fruit & drank kan bestellen tegen de nodige Bahts. Best goedkoop en je hoeft het strand niet te verlaten als je dorst of honger hebt. De bars aan het strand zijn in vergelijking een heel pak duurder.
Terug op Krabi nam een verkwikkende douche en volgde opnieuw een lekkere avondmaal en een paar biertjes in de bar van het hostel.

De dag daarop verliep vrij identiek alleen toen ik aankwam op Railey east, stapte ik naar Panang beach. Dat ligt er vlak naast en neemt niet meer dan 5 minuutjes in beslag. Het strand en uitzicht daar zijn trouwens nog mooier dan Railey west en het was er iets rustiger. Vlak voor je aan het strand komt zie je een grot aan je linkerkant dewelke vrij indrukkewekkend is en die gebruikt wordt als een soort bidplaats. In het midden van Panang beach bevindt Zich een enorme kalkrots vlak voor de kust wat zorgt voor een adembenemend uitzicht. Na de nodige zwempartijen en uitrust momenten nam ik terug een boot naar Krabi. Later op de avond ben ik iets gaan eten aan een straatkraam met wat mensen die ik op mijn kamer had leren kennen. Na het eten volgde wat drank en na de drank volgde wat avontuur. Sommigen wilden nog iets gaan drinken in de buurt en beslisten daarop om een lift te zoeken. Uiteindelijk stopte een 60 jarige Amerikaan met op de passagierstoel naast hem een ladyboy. Die nam ons naar een bar met haast uitsluitend Thaise mensen wat alles samen voor een interssante doch niet meteen herhaalbare ervaring zorgde. Een paar uur later kregen we opnieuw een lift naar ons Hostel, ditmaal in de laadbak van een pick-up.

Op vrijdag 7 december huurde ik een scooter samen met John, van "The Isle of Man", de Nederlander Tom en 2 Finse meiden.
We reden naar de Klong Thom thermische waterval op ongeveer een uur rijden van Krabitown. Daar kan je genieten van water van bijna 40 graden. Het is niet echt een waterval daarvoor is het te klein maar het was wel interessant. Bij een temperatuur van 30 graden in water van 40 graden gaan zitten gaf een bijzonder gevoel. Weliswaar niet voor lang want je mag er niet langer dan 15 minuten inblijven.

Na een late lunch brachten we de 2 Finse meisjes terug, die hadden namelijk al avondplannen. Ik ging samen met de 2 heren nog naar Ao Nang beach voor de zonsondergang en een avondmaal.

17th December 2012
Longtailboat restaurant

mooi
ziet er mooi uit sam,ben jaloers..........

Tot: 0.044s; Tpl: 0.01s; cc: 11; qc: 25; dbt: 0.0244s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb