24 januari - Måndag!

Belgium's flag
Europe » Belgium » Brussels-Capital Region » Brussels
January 28th 2011
Published: January 28th 2011

Söndagen var lugn, Laureens kompisar ringde och ville att jag skulle ut och jogga med dom, såklart ville jag det! Annars var det inte många knop...
****
Måndag, ny vecka, nya utmaningar.
Jag signerade ett kontrakt "contrat de stage" när jag började min praktik. Kontraktet innebär att jag under de olika veckorna ska uppnå olika saker.

1:a veckan innefattade:
- Behärska de olika rullstolarna för att kunna hjälpa patienterna
- Kunna alla patienterna namn på avdelningen och veta vilket rum det bor i
- Veta var arbetsterapisalen är, sjukgymnastiksalen, mötes salen och neuropsykologisalen är
- Veta varje arbetsterapeuts inriktning
- Känna till de interna telefonnummerna till avdelning 71, sjukgymnastiken och volontärerna.
****
Volontärerna är något som jag inte hört talas om innan jag kom hit. Det är olika personer, gamla som unga skolbarn, som jobbar idellt på sjukhuset med att transportera patienterna som inte själva kan ta sig till de olika avdelningarna. Man ringer alltså till en reception och sedan några minuter senare kommmer de någon och hämtar patienten. Praktiskt!
2:a veckan innefattade:
- Ha skrivit en presentation av avdelningen och lämnat in. Denna uppgiften är likadan som den vi ska lämna in i Lund så nu är den skriven på franska så nu är det lätta jobbet kvar och översätta till svenska!
- Valt en "adaptation". Man ska alltså "uppfinna" någon sorts uppgift som man sedan ska testa 2-3 patienter.
- Ha valt och presenterat sitt patientfall och sin behandlings plan.
****
Allt detta är gjort, måste börja skriva min rapport nu så att min handledare kan följa min plan. Målen och de som patienten i fråga måste jobba med är redan avstämt så det är bara att sätta det i ord som saknas.
Vanessa

28th January 2011

så duktig du är, fullt upp! känner att du är värd en helkroppsmassage av mig när vi ses!;) Puss<3

Tot: 0.084s; Tpl: 0.009s; cc: 7; qc: 22; dbt: 0.0594s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb