19 januari - Praktik och lägenhet!

Belgium's flag
Europe » Belgium » Brussels-Capital Region » Brussels
January 22nd 2011
Published: January 22nd 2011

För er som det intresserar kan ni klicka på "Subscribe" till vänster för att fylla i e-mail adress och namn så får ni ett litet medelande varje gång jag har skrivit ett nytt inlägg!
*****
Praktiken gick bra. Andra dagen, jag började redan känna mig varmare i kläderna och kraven höjdes med det! (som om det stod i pannan på mig, redo för ny utmaning) Min handledare sa första dagen att denna veckan är lugn, du har tid att lära dig och komma tillrätta och så dagen efter så säger hon att jag ska ha en egen patient. wohoooo, okej! Hon berättar snabbt vad det är för sjukdom och utifrån de säger hon att jag ska sätta ihop ett träningsprogram på 30 min. Jag börjar kolla runt lite i arbetsterapirummet och fixar ihop ett helt okej program, nöjd!
*****
Senare på dagen får jag ännu en ny beskrivning på patient, jag lyssnar, börjar tänka vad jag ska göra, frågar när patienten kommer, min handledare svara: - 2 minuter... (tänk snabbt, tänk snabbt...)
*****
De andra arbetsterapeuterna är imponerade av min franska och tycker jag ska prata mer. Jo, men man måste ju veta vad man ska säga också... håller mig gärna undan: "bahhh, bouff, ehh, ummm, donc, alors...."
Charlène en av de andra arbetsterapeuterna säger att nästa gång den internatelefonen ringer så ska jag svara... jo det är ju bra om jag guidar någon nu såhär andra dagen, jag känner mig ju fortfarande helt lost...
*****
De är två andra tjejer som har praktik nu samtidigt som jag, de är trevligt att ha någon att boll idéer med och att luncha tillsammans med!
Det var soligt och fint så vi tog en liten promenad under lunchen!
*****
Efter praktiken tog jag metron och sedan spårvagen för att besöka lägenheten som jag kollat på under måndagskvällen en gång till. Innan mötet gick jag på café och drack en super god varm choklad, det var en speciel en, man fick varm mjölk och sedan små chokladkulor bredvid som man själv la i och som smälte! mums mums!
*****
Lägenheten såg ju likadan ut som förra gången jag var där, förvånandsvärt nog(?!) Jag bestämde mig för att ta den och kommer flytta in onsdag nästa vecka! Lycka att ha någonstans att bo.
Jag var även och köpte ett månadskort för buss, tram och metro påvägen hem. När han frågade om min adress fick jag säga att jag än inte hade någonstans att bo.. kändes sådär.. men nu är det löst!
Over and out!
Vanessa

24th January 2011

Grattis!
Skönt att läsa att du har hittat rätt i Belgien och att allt har börjat lugna sig! Ha det super - blir väldigt kul att läsa din blogg!!!!!!!!!!!!!

Tot: 0.248s; Tpl: 0.02s; cc: 5; qc: 43; dbt: 0.0444s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb