Einde eerste deel

June 4th 2010
Published: June 4th 2010

Hola Todos,

Het leek ons leuk om de afgelopen maanden af te sluiten met een apart blog. Zo als we in het vorige blog al schreven, voelt het alsof er een einde is gekomen aan het eerste deel van onze reis. Daarom vonden we het tijd om een aantal voor ons hele mooie herinneringen op te halen. Verder leek het ons ook leuk een aantal feiten voor jullie op een rijtje te zetten. Natuurlijk is een reis als deze niet in een paar zinnen samen te vatten maar we zullen het toch proberen.

Zoals jullie misschien ook al op de foto´s hebben kunnen zien, zijn we allebei erg gelukkig hier. We hebben een aardige transformatie doorgegaan. Door wat afstand te nemen van de dagelijkse sleur in Nederland zijn we dichter bij onzelf en bij elkaar gekomen. Ook zijn we meer gaan realiseren wat een bevoorrechte mensen we zijn dat we deze reis mogen maken. And last but certainly not least, zijn we ons veel meer gaan realiseren wat jullie thuis, meestal in NL, voor ons betekenen. We willen al onze mooie vrienden en familie daarom ook hartelijk bedanken voor de vele hartverwarmende berichten, maitjes en verhalen van het thuisfront. Dat doet ons ontzettend goed!!!

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

5 Mooie herinneringen van Saskia

Het bereiken van de top van de John Gardner Pass tijdens de Torres del Paine trekking.

De indrukwekkende gletsjer Perito Moreno en het gigantische stuk ijs wat afbrak.

Regen in de droogste woestijn op aarde en de daarbij behorende regenbogen.

Kamperen temidden van hoge pieken en gletsjers tijdens de Cerro Castillo trekking.

De vrijheid van het prachtige Ushuaia.

5 Mooie herinneringen van Roeland

Het kunnen drinken van water uit beekjes en rivieren.

De thermale baden tijdens de trekking Baños de Caulle.

De Zeedouche op Paaseiland in een natuurlijk ontstaan bad.

Kamperen op de meest waanzinnige plekken op aarde zoals tijdens de Villarrica trekking.

De volgende woorden vatten voor ons het eerste deel van de reis goed samen:

Bevrijdend

Inspirerend

Indrukwekkend

Vertrouwen

Samen lachen, samen huilen; samen zijn

Nog een paar feitjes

Aantal km afgelegd tijdens trekkings...................................350

Dierenvrienden gemaakt...............................6 honden en 1 kat

Aantal uren in de nachtbus..................................................150

Aantal dagen gekampeerd.....................................................75

Aantal km afgelegd met bussen.........................................6782

Aantal km afgelegd met vliegtuigen.................................26253

Kilo´s chocola gegeten..........................................................10

Gemiddeld aantal kilo´s in de rugzak............Roel 20 en Sas 15

Versleten zonnebrillen.............................................................4

Aantal regenbogen gezien.....................................................12

Dagen met soppende sokken/schoenen rondgelopen.............9

De reis die we tot nu toe gemaakt hebben, heeft ontzettend veel indruk op ons gemaakt. Zowel qua landschap, mensen als op ons persoonlijk. We hebben met volle teugen genoten en ons best gedaan alle indrukwekkende plaatsen zo mooi mogelijk vast te leggen. Natuurlijk zijn er momenten dat we mensen thuis erg missen, maar tegelijkertijd bestaat dat naast het feit dat we ook heerlijk genieten van het op reis zijn.

We zijn nu in Bolivia, waar alles veel minder westers is dan in Chili en Argentinië. De culturen zijn daardoor wel veel kleurrijker! We hopen jullie hier ook weer te kunnen laten delen in onze avonturen middels de verhalen die we zullen schrijven en de foto´s die we zullen maken. Helaas zijn de internetverbindingen hier trager, waardoor dit wat lastiger kan zijn; maar we zullen zeker ons best doen!

Op naar deel 2 van onze waanzinnige reis! Wij zijn er in ieder geval klaar voor!!

5th June 2010

Ontroerd, trots en inspirerend
3 woorden die mijn gevoel (in het kort) beschijven als ik aan jullie denk, jullie verhaal lees, jullie avontuur mee beleef en als ik aan mijn vrienden over jullie avontuur vertel. Dikke kus en liefs sandy

mooie samenvatting!
Mooi om zo achteraf te bekijken wat deel 1 van jullie reis voor moois heeft gebracht! Ik heb er in ieder geval ook van genoten! Ik ben benieuwd wat deel 2 jullie gaat brengen.
5th June 2010

Eind eerste deel
....dit kan niemand jullie ooit afnemen. Mijn felicitaties en complimenten voor het eerste hoofdstuk. Ik zie met vertrouwen en plezier uit naar het vervolg ! Blijf genieten ! Blijf bewust ervaren ! Luv You Guys ! -Frans
7th June 2010

Lieverds Wat een geweldige reis is het geweest tot zover en wat hebben we kunnen meegenieten met jullie. Ik kan niet anders dan beseffen hoe belangrijk het maken van deze reis voor jullie is ....juist door al die soms confronterende maar geweldig mooie indrukken en belevenissen waar wij zo van kunnen meegenieten. Het kan haast niet anders dan dat jullie een transformatie ondergaan en geweldig om te horen dat jullie dichter bij jezelf maar ook dichter bij elkaar gekomen bent. Jullie zijn in mijn ogen kanjers en ik hoop dat jullie ook in het volgende deel van jullie reis net zo zullen genieten als in het eerste deel..... (en diep in mijn hart kan ik toch niet wachten tot jullie weer thuiskomen)..... Maar alles op zijn tijd. Heel veel liefs en een hele dikke kus mam/Ria

intens
wat mooi om jullie samenvatting te lezen!!Ik kijk uit naar deel 2! ik mis jullie erg, maar ook van mijn kant gaat het samen met het meegenieten van jullie verhalen!!!! Liefs en knuffels
9th June 2010

Genoten van jullie eerst deel
Inmiddels al een half jaar weg, en wat hebben jullie veel mee gemaakt, en wat hebben wij genoten van jullie blogs. Dus wachten vol spanning af wat er nu allemaal gaat komen. En jullie laaste blog echt een mooi afsluiting van het eerst deel van jullie reis. We wachten op de volgende, en veel plezier samen. Liefs van ons xxx
11th June 2010

Lieve Saskia en Roeland, Sas eerst nog maar even gefeliciteerd met je verjaardag, konden helaas niet even een theetje drinken. Wat beleven jullie een prachtige tijd, wat een supermooie foto´s en een geweldig verhaal erbij. Lees geregeld even jullie stukjes en bekijk dan het beeldverhaal, wat een reis. Toch wel een mooie wereld hoor, en dan is de computer weer een geweldige uitvinding zodat al jullie vrienden en vooral jullie familie toch een beetje mee mogen reizen. Wens jullie vanuit dit ministipje op de kaart nog een prachtige voortzetting en volg het weer met spanning. Veel lieve groeten Wouthera en Ton..

Tot: 0.131s; Tpl: 0.009s; cc: 13; qc: 70; dbt: 0.0741s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb