KO CHANG. Ny øy, nye muligheter...

Thailand's flag
Asia » Thailand » Central Thailand » Ko Chang
November 16th 2009
Published: November 17th 2009

KO CHANG - reisen dit og første dagen på en ny øy.

Etter noen fantastiske dager på Ko Samet hadde vi bestemt oss for å ta turen lengre sør. Nærmere bestemt til Ko Chang. Thailands største øy, og som ligger helt sør-øst, faktisk ikke så langt fra Cambodia. Det er mye usikkert vær i disse dager, men dette stedet hadde en forsåvidt brukbar værmelding.

Vi startet søndag 15 nov med en flott båttur Fra Ko Samet på morgenen, og deretter ca 3 timer i en minibuss, før vi igjen tok en båttur ut til Ko Chang. På fastlandet bestilte vi sted og bo for 3 netter. Ikke lett å velge når man ikke er kjent, men valget falt på White Sand beach, og et sted med det flotte navnet Alinas Beach Resort. Etter å ha ankommet denne vakre øya oppdager vi at den inneholder både fjell og daler. Kjøreturen til starnda vår i en jeep ble derfor en opplevelse ala Trollstigen. Vi følte oss nok alle litt utrygge når bilen slet for å komme opp, og slo nedi så det smalt og gnistrene sto midt i en sving. Men det gikk bra denne gangen også.

Hotellet vårt på sjøsiden er nok ikke noe 5 stjerners, men til en pris av ca 280 kr for to med frokost er det helt akseptabelt. Både Tv, aircondition og en flott terasse har vi. Vi trodde en stund at det var norske som drev her nede siden spisestedet på hotellet heter THOR's, men etter å ha spurt ble vi forklart at navnet kom fra den thailandske tordenguden - altså det samme som vi bruker hjemme.

Også på dette stedet er maten utmerket, men vi merker begge to at det er mere folk her enn på den øya vi kom fra. Mere liv i gatene, og flere butikker.

I dag har vi hatt en flott dag på stranden og bare slappet av. Vannet er helt topp, og en øl på strandbaren koster en tier. Vel, vel..

Koh Chang del 1 009Koh Chang del 1 009
Koh Chang del 1 009

Frokost-utsikten...

18th November 2009

Hei! Som jeg skrev, var jeg på siden deres da du sente melding. Skulle tro det var sigøynerblod (unskyld romaniblod) i årene deres slik som dere farter. Hyggelig med en slik side som dere har opprettet - følger med og får nesten lyst til å reise til varmere strøk sjøl. Skal kjøre Benedicte til Gardermoen om litt. Hun skal til Bergen noen dager. Kjører derfra til Sveariket for litt shopping. Akkurat nå kom solen gjennom og lyste litt opp i novembermørket. I tillegg er det forholdsvis varmt, ca 8 grader. Snakket med Arnfinn i går. De skle jo på lutefisklag til Bodø neste helg. Jeg meldte avbud, og sa jeg kom sterkere tilbake. Vi får ta en julemiddag sammen når dere kommer. Hilsen en nyligsvineinfluensavaksinert harald

Tot: 0.079s; Tpl: 0.01s; cc: 14; qc: 28; dbt: 0.024s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb