Strandliv på Koh Samet

Thailand's flag
Asia » Thailand » Central Thailand » Ko Samet
November 12th 2009
Published: November 12th 2009

Koh Samet - en idyllisk perle.

Etter en behagelig firetimers tur i minibuss og en halvtimes båttur var vi borte fra Bangkoks storbyliv og ankommet nydelige Koh Samet. Billetene kjøpte vi på et lokalt reisebyrå, og hele reisen kostet ca 120 pr pers.

Vi vasset i land med sekkene på ryggen og ble møtt av nasjonalpark politiet som avkrevde 40kr i parkavgift. Deretter bar det bortover kritthvit sand til Malibu Gardern Resort. Her ble vi innlosjert i en koselig liten bungalow, og vi fant oss fort til rette.

Vi vrengte av oss klærne og stupte ut i sjøen, varmt og deilig og fant ut at dette stedet kunne vi like. Og det gjør vi virkelig, så godt at vi har bestilt to netter til.

Stedet består av en lang strand med små restauranter og resorter. Lite turister, så lonely planet har rett når de skriver at dette er et av de siste uoppdagede stedene. Det er hit thaiene selv drar på ferie.
Om kveldene sitter vi på en av de små restaurantene og nyter deilige thairetter og grillet sjømat, så inntar vi en Singa (thaiøl) liggende på puter mens vi ser på stjernene. Livet er deilig!
I morgen skal vi på fisketur - fange blekksprut og andre rariteter...

Og slik går nu dagen her i Thailand - FANTASTISK!

14th November 2009

God helg
Hei, ville bare si fra om at en tropisk tyfonsyklonorkan er på vei til dere...... Her har vårherre lagt på vinterteppet for en stakket stund. I morgen er det meldt 8-10 grader, så da er det vel ikke mye igjen. Har vært flere ulykker på veiene, men dette ser dere vel på nettet. Blir rolig her i helga. Tenker en "bab" og 3,5-øl gjør lørdagskvelden til en suksess, Ha det fint.

Tot: 0.089s; Tpl: 0.012s; cc: 10; qc: 49; dbt: 0.0417s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb