Videre til Pamukkale

Published: January 29th 2009

Krigsmonument i SelcukKrigsmonument i SelcukKrigsmonument i Selcuk

For frigjoringskrigen.
Dag 224 og 225.

Vi sto opp kl. 09 for aa komme oss tidlig avgaarde til Celcuk, og saa videre til Pamukkale. Dog kom vi oss ikke fra hotellet for klokken var 10.30, for vi maatte vente paa aa faa klesvasken tilbake.

Vi gikk til minibuss-"stasjonen" og maatte lope de siste meterne for aa komme med bussen. Da vi kom til Selcuk var bussen gaatt for kun 2 minutter siden (vi hadde ikke sjekket i forkant), saa vi ventet til neste buss gikk, kl. 13. For aa fordrive tiden gikk vi rundt i Selcuks gater, blant annet for aa finne postkort.

Bussen gikk naar den skulle, og da klokken var blitt 16.15 ble vi satt av og en minibuss sto klar til aa ta oss videre siste stykke. Det amerikanske paret vi traff i Istanbul anbefalte oss aa bo paa Mustafa Hotel & Pension. Like for vi kom dit stoppet sjaaforen av minibussen for aa vise oss hotellet som han og hans familie drev - uten av vi skulle fole oss at vi maatte si ja til aa bo der. Vi sa bare at vi hadde avtale med Mustafas, at de ventet paa oss - selv om det igrunnen ikke stemte. Vi visste ikke engang om de hadde ledig rom, saa vi sa at vi garantert kom tilbake om vi ikke likte rommene der.

Vi ble mott av et smilende ansikt da vi naermet oss Mustafas Pension og ble spurt om vi ville bo der. Da vi sa ja ble smilet enda storre. Vi fikk et dobbeltrom til 35 YTL. Det gikk ikke lenge for vi bestilte oss noe mat - heldigvis hadde de kombinert oppholdsrom/ fellesrom og "restaurant" paa hostellet.

En stund etter at vi hadde spist kom en tysk jente til hostellet. Hun reiste alene, og ble glad da vi spurte om hun ville sitte ved vaart bord for aa spise. Vi fikk god kontakt med henne (Robina) - hun og Jane ble sittende og snakke utover kvelden. Eirik ble sittende hele kvelden og snakke med Carl, en amerikaner fra Washington DC som var innom.

3rd February 2009

Hallaien
Kjekt å lese gjennom bloggen deres, nå har jeg tatt igjen det forsømte og lest siden jul. På kontoret er alt som før travelt som pokker, morten like masete, Tom like entusiastisk og resten av gjengen har det hektisk... kos dere masse videre på turen ... hilsen Morten

Tot: 0.06s; Tpl: 0.008s; cc: 12; qc: 30; dbt: 0.0273s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb