Varme dager i Santiago de Chile

South America » Chile » Santiago Region » Santiago
December 13th 2008
Published: December 28th 2008

Dag 181 - 184.

Vi begynte det forste halvaaret vi reiste i Madrid - med forsommer og ca. 30 grader. Naa begynner vi det andre halvaaret av reisen, i Santiago de Chile - med forsommer og ca. 30 grader. Santiago de Chile har ikke alle de deilige tapasbarene som i Madrid, men er allikevel den byen vi har besokt i Sor-Amerika som er mest lik Madrid (og Europa for den saks skyld).

Santiago de Chile har nydelige gronne parker, og mange flotte bygg. Gatene er brede, og naar det er varmt yrer det med liv paa alle utekafeene og i parkene.

Vi har hatt sol hver dag. Luften er ganske torr - saa de ca. 30 gradene foles ikke saa varm. Vi har gaatt veldig masse disse dagene - gaatt turer i parkene og gjort oss mer kjent i deler av byen vi ikke besokte sist vi var her. Vi likte oss spesielt godt i Bellavista omraadet. Der er et lite trafikk, veldig mange restauranter og kafeer - som alle er godt besokt av forst og fremst studenter/ unge folk.

Det har vaert rart aa gaa i byen i tynne sommerklaer, og samtidig hore julemusikk og se
Eirik nyter olEirik nyter olEirik nyter ol

Vi ser fotballkamp paa irsk pub.
juleutstillinger i butikkene. Endelig fikk vi igjen tak i noen engelske romaner. De fant vi paa Libreria Ingles.

Naar vi ikke har gaatt turer, har vi sittet i parken eller paa den luftige takterrassen paa hostellet - og lest. Siden vi ikke hadde mulighet til aa lage mat paa hostellet, har vi spist baade lunsj og middag ute.

Torsdagen hadde vi lunsj paa en fiskerestaurant paa Mercado Central. Siden vi hadde spist lite fisk og skalldyr i det siste, saa vi fram til et herlig sjomatmaaltid. Vi kjopte paella begge to, men ble i grunnen skuffet over retten. Den var smaklos, og risen var mer eller mindre grot. Men det skal restauranten ha - de tok seg veldig godt betalt.

Fredag kveld hadde vi "en kveld paa by'n". Vi satt forst paa en utekafe i Bellavista, tok noen ol/ brus, og not livet. Etterpaa gikk vi paa restobar. Eirik koste seg med et stort ostefat med mange gode oster, mens Jane not smaa tapasretter med kjott og sjomat. Etter maten tok vi et par drinker og vin, for vi smaabrisen og fornoyd gikk tilbake til hostellet. Da vi skulle gaa fra restobaren, fikk vi invitasjon til fest kvelden etter. De skulle ha fullaften med Electronic musikk.

Siden vi har vaert ganske late i det siste med aa ta bilder, tok vi kameraet med oss paa lordagstur rundt i Santiagos gater og parker. Vi brukte ogsaa noe av dagen til aa fikse billetter til imorgen.

Lordag kveld gikk vi paa den argentinske restauranten like ved den argentinske ambassaden - og hadde vaar siste middag i Santiago de Chile (for denne gang), for vi gikk tilbake til hostellet for aa pakke. Imorgen skal vi tidlig avgaarde.

Jane paa broen Jane paa broen
Jane paa broen

Lyktestolpe

pyntet til jul.

28th December 2008

God jul
Hei. Tusen takk for julekortet. Nå har jeg ligget på sofaen en times tid og oppdatert med på bloggen. Kjekk lesning :-) Vi har feiret jul på iskalde Gjøvik i år. Mamma pisket oss ut på skitur i minus 13 grader! Kom hjem i går, så vi har såvidt begynt å tine opp. Ønsker dere en fortsatt god jul og et godt nytt år. Stooor klem fra oterdalen 66 :-)
31st December 2008

Happy New Year !!
Hei, takk for Julekortet som vi fikk . Lamme har ikke noe å frykte dette året ......... Dere må ha et Riktig Godt Nytt År og takk for det gamle . Hilsen Oterhaugane 8

Tot: 0.104s; Tpl: 0.011s; cc: 6; qc: 45; dbt: 0.0606s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb