Lang flytur til Madrid

Published: January 1st 2009

JulemarkedJulemarkedJulemarked

Paa Plaza Major.
Dag 185 og 186.

Paa ettermiddagen i gaar hadde Jane begynt aa faa urinveisinfeksjon, og begynte med en antibiotikakur paa kvelden. Hun gikk hyppig paa toalettet, noe som sikkert var til irritasjon for de andre gjestene. For aa komme til toalettet maatte hun gaa ned en etasje, paa svaert knirkende tretrapper. Vi sov daarlig begge to denne natten.

Vi hadde faatt de paa hostellet til aa bestille drosje til kl. 05.45, men da klokken var 05.15 sto drosjen og ventet utenfor. Siden vi nesten var klar, tok vi drosjen 05.30. Turen til flyplassen tok en liten halvtime. Da vi kom til flyplassen var det 2,5 time til flyet skulle gaa, men det var allerede lang ko paa innsjekkingen hos Avianca. De hadde kun en person som skulle ta haand om alle paa turistklasse, og to personer som hendlet de ytterst faa som reiste med Business.

Det sier seg selv at det tar ganske lang tid for en person aa faa sjekket inn nesten 200 passasjerer, paa en stor Boeing flymaskin, saa flyet ble 40 minutter forsinket. Flyturen til Bogota i Colombia tok litt over 5 timer. Vi hadde heldigvis faatt sjekket inn baggasjen hele veien til Madrid, saa vi hadde god tid til sikkerhetskontrollene i Bogota - og aa finne gaten til turen videre. Fra det ene flyet til det andre, var vi innom 3 ulike sikkerhetssjekker (forst gjennomlysning av haandbaggasje og oss, saa manuell sjekk av baggasjen og kroppsvisitering foretatt av soldater, for til sist aa ha ny gjennomlysning igjen da vi skulle inn paa gaten).

Eirik klarte paa utrolig vis aa klare aa faa med seg lighteren (som absolutt ikke var lov aa ha med) gjennom alle kontrollene - uten at den ble oppdaget.

Flyet gikk presis fra Bogota, og vi hadde en mellomlanding paa ca. 1 time, i Cali, for fylling av drivstoff og for aa ta paa flere passasjerer. Flyet landet til rett tid i Madrid, kl. 08.30. Vi hadde reservert rom paa hostellet vi var paa sist vi var i Madrid, Hostal Riveira, og tok metroen dit fra flyplassen. Vi maatte bytte bane 2 ganger. Det var kaldt aa komme til Madrid, selv om det var sol og fint vaer. Det var stor forskjell paa den ene minusgraden i Madrid, kontra de 30 gradene i Santiago de Chile.

Da vi kom til hostellet la vi oss for aa sove et par timer. Etterpaa gikk vi for aa spise lunsj paa en Thai restaurant like ved. Etter lunsj gikk vi tur i de flotte gatene i byen vi likte saa godt da vi var her i juni i aar. Vi folte oss straks hjemme. Mange av gatene var flott pyntet til jul, og paa Plaza Major var det stort julemarked. Da klokken var aatte paa kvelden var vi stuptrotte, og gikk derfor og la oss.

Tot: 0.083s; Tpl: 0.009s; cc: 7; qc: 24; dbt: 0.0566s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb