Groeten uit zonnig Queensland

Oceania » Australia » New South Wales » Sydney » North Ryde
December 18th 2008
Published: December 18th 2008

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een berichtje geplaatst heb op mijn blog. In de tussentijd is best het één en ander gebeurd. Het is nu zomer in Australië. Dat betekend dat het lekker warm is, zeker in Brisbane waar ik nu zit.

De resultaten van mijn examens krijg ik binnenkort terug. Ik heb geen idee wat ik er van moet verwachten.

Na de examens heb ik vooral veel tijd doorgebracht met Shanina, omdat zij 6 december naar huis ging. De nacht van 5 december hebben we in een hotel geslapen, zijn we uit eten en naar de bioscoop geweest en hebben we natuurlijk pakjesavond gevierd. Een paar weken daarvoor hadden we ook onze schoen al gezet. Dat was wel leuk.

De laatste donderdag van november is het Thanksgiving in Amerika. Ik heb dat twee keer mogen vieren. Één keer met de vriendinnen van Shanina en één keer met mijn huisgenoten. Ik moet zeggen dat ik dat best een leuk feest vind. Iedereen kookt of bakt wat en daarna is het eten totdat het op is.

Ondertussen ben ik al een weekje op reis in het Zuidoosten van Queensland. Ik ben gestart in Ballina/ Byron Bay, toen Surfers Paradise (Gold Coast) en nu zit ik in Brisbane. Het is hier goed vertoeven in het zonnetje. Ik dacht net even een rondje te gaan fietsen (gehuurd) zo rond het middaguur. Daar was ik toch snel van genezen. Wat een hitte.

Gisteren ben ik naar “wet ’n wild” gegaan. Dat is een soort van wildwaterpark met allerlei glijbanen. Dat was erg leuk. Ook heb ik al veel gezwommen op het strand en in het zwembad. In Gold Coast ben ik nog een middagje op een quad wezen crossen door de bergen. Dat was ook echt gaaf.

Shanina heeft bevestigd gekregen dat ze volgend semester in Leiden mag komen studeren. Ze heeft inmiddels haar ticket al geboekt en nu is ze op zoek naar een kamer.

Het volgende wat op de planning staat is: Maroochydore (Sunshine Coast), Hervey Bay, een toer op Fraser Island, Brisbane, 2 dagen in Sydney en dan vlieg ik naar huis.

ik bij rare boomik bij rare boom
ik bij rare boom

boom groeit naar beneden

23rd December 2008

Wow!
Klinkt allemaal weer goed Vinnie! Druk en actief als altijd! Ook leuk om te horen dat Shanina dus echt naar Leiden komt. Wanneer komt ze meeeten met de kookgroep ;)? Anywayz, tot snel dan maar weer en alvast fijne feestdagen! xx CA
2nd January 2009

beste wensen
Hallo Vincent... Ik zie in je verslagen en op de foto's dat je het goed naar je zin hebt. Ook namens Jenny en de meiden wens ik je in ieder geval de beste wensen voor het nieuwe jaar en nog veel plezier... Geniet van je vakantie en tot binnenkort wellicht... gr. Peter de Vos.

Tot: 0.147s; Tpl: 0.012s; cc: 9; qc: 48; dbt: 0.111s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb