Leuke trips en examenstress


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » New South Wales » Sydney » North Ryde
November 22nd 2008
Published: November 22nd 2008
Edit Blog Post

Richie met halloweenRichie met halloweenRichie met halloween

Mijn huisgenoot Richie in zijn halloween outfit
Het weer is er hier de afgelopen tijd niet veel beter op geworden. Soms komt de zon eens door, maar het is vooral bewolkt en wisselvallig. In Brisbane zijn er de afgelopen dagen zware stormen geweest die een aantal huizen verwoest hebben. Dit mag de pret echter niet drukken. Op het moment ben ik me aan het voorbereiden op mijn tentamens van volgende week. Ik heb vier tentamens vrij kort op elkaar, namelijk woensdag, vrijdag en maandag (twee). Ik heb er op zich wel vertrouwen in dat het goed komt.

Inmiddels is “Bootcamp” afgelopen. Ik vond het erg leuk om te doen. Ik heb de volgende scores gehaald:
1. Beep test: van step 10.2 naar step 12.2.
2. Sit ups: van 47 per minuut naar 52 per minuut.
3. Plank: van 174 naar 212 seconden.
4. Push ups: van 36 per minuut naar 54 per minuut.
5. Gewicht: van 81.9kg naar 82.7 kg. De instructeur legde dit uit als een toename in spaarmassa. Hier was ik het wel mee eens ;-).
6. etc. etc.

Het meest tevreden was ik met mijn “flexibility test”: op de grond zitten en dan naar je tenen reiken. Eerst kon ik ze niet aanraken, maar aan het einde van de rit wel.

Met deze scores in gedachte dacht ik laatst een rondje te gaan hard lopen met mijn huisgenoot Richie. Ik natuurlijk flink opscheppen hoe goed mijn conditie was en dat hij maar eens een leuke route uit moest zoeken. Nu is het handig om te weten dat Richie de zaterdag ervoor van hier (Herring road) naar Hyde park en terug is gerend. Dat is 42 kilometer in totaal. Je voelt het al een beetje aankomen. Na 12 kilometer door de bossen en over bergen hard gelopen te hebben was ik helemaal kapot. Ik voelde me een beetje als de dikke jongen die altijd als laatste over de stormbaan komt.

Inmiddels woon ik onofficieel samen met Shanina in mijn kamer. De kamer is niet al te groot, dus het is vaak een beetje passen en meten. In het begin sliepen we in het eenpersoonsbed dat er al stond, maar dat werd na verloop van tijd vooral irritant. Toen besloten we om een groot luchtbed te kopen. Op de foto’s (komen later) kun je zien hoe we dat in mijn kamer passen. We zijn ondertussen al aan het vijfde luchtbed bezig.

Een aantal weken geleden ben ik samen met Shanina naar de “Blue Mountains” geweest. Daar was ik in het begin van het semester ook al geweest, maar zij nog niet. We kregen het voor elkaar om zowel op de heen als terugreis onze trein te missen. Als gevolg moesten we twee maal een uur wachten op treinstations. We sliepen in een hotel in Katoomba. Daar hadden we wel geluk mee. We hadden het hele hotel voor onszelf, inclusief de sauna en de jacuzzi. Op vrijdag zijn we gaan wandelen door het bos. De dag er op regende het pijpenstelen dus zijn we maar naar huis gegaan.

Afgelopen vrijdag zijn Shanina en ik met een aantal van haar vriendinnen naar Luna Park gegaan. Dat is een soort van kermis/attractiepark. Toen we daar aankwamen stormde het verschrikkelijk, dus zijn we maar naar de bioscoop gegaan.

Ik ga hier trouwens best vaak naar de bioscoop, omdat er eentje op nog geen 5 minuten lopen is in het winkelcentrum tegenover. Met de huidige wisselkoers is dat niet zo heel duur. Met dit weer kan je ook niet echt naar het strand.

6 december gaat Shanina naar huis en daarna ga ik tot en met 30 december reizen door Australië. Ik heb mijn terugvlucht verplaatst. Ik heb nog niet echt een precies plan wat ik ga doen, maar dat komt wel goed.



Additional photos below
Photos: 6, Displayed: 6


Advertisement



22nd November 2008

Haha goed bezig Vincent! (met al die pushup dingen :-)) Ik zat al te denken toen ik die foto van je keek (Vincent @ Bondi).. misschien komt het door de wind dat je t-shirt wat naar achter reikt, maar anders moest het wel door iets anders opgevuld worden :-P
22nd November 2008

Spierbundel
Nou nou, Vinnie! Goed bezig met dat Bootcamp hoor! Dan heeft het iig geholpen en is het niet voor niets geweest ;) Alleen btje jammer dat je dan die 42 kilometer niet kunt lopen! Geintje hoor, ik zou het je niet nadoen, sowieso die 12 km al! Pfff.... En nu al bezig met het 5e luchtbed? Zal vast niet komen omdat je kamer te klein is en dat jij wat in spaarmassa aangekomen bent ;) Anywayz, alvast heel veel succes met de tentamens! Ik wacht met smart op de fotos. Doe je btw iets aan Sinterklaas in Australie? Krijg je met de post wat snoep oid binnen? Doeggg! xxx CA
9th December 2008

I am anxiously waiting on an update and some pictures from your new adventures! ; ) Hope Your Having Fun! Love, Butters

Tot: 0.209s; Tpl: 0.011s; cc: 10; qc: 49; dbt: 0.1652s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb