Kuala Lumpur gjennomfoert med stil

Malaysia's flag
Asia » Malaysia » Wilayah Persekutuan » Kuala Lumpur
November 13th 2008
Published: November 15th 2008

Mmm, nice couple!Mmm, nice couple!Mmm, nice couple!

Klare for middag i KL Tower

10. november 2008 - ankommer Kuala Lumpur, Malaysia

Svette og klamme sjekket vi inn paa Reniassance hotel Kuala Lumpur. Kjapp dusj, saa var det bare aa komme seg ut og faa seg litt mat. Men TorAa manglet jo sin bagasje, saa heldigvis hadde Kristine en sagge-shorts til laans. Passet perfekt til TorAas velformede rumpe. He he.

Petronas Twin Towers en gang verdens hoeyeste bygning, var like i naerheten av hotellet. Saa det ble en kjapp spasertur for aa faa seg litt mat. Etter et par oel segnet vi om, og bestemte oss for aa legge oss. Sovnet vel omtrent umiddelbart, saa troette var vi. Derimot var ikke doegnrytmen klar for 7 timers tidsforskjell, saa etter et par timer var begge klin vaakne. Pling! Ikke sjans for aa sovne igjen. Hva gjoer man da? Jo, spretter ei flaske musserende vin, og kniser vanvittig sammen i senga. Ja, det er ferietid, og da kan man faa gjoere akkurat som man vil.

11. november 2008 - Roer ned, lar feriemodusen komme...

Gud som vi purka og sov. Trengte det vel, kanskje...eller. Vel, deilig var det. Ikke mye som skjedde. TorAa fikk kjoept seg noe toey, i paavente av bagasje. Bassengaktivitet og avslapping
DoegnvillDoegnvillDoegnvill

Resept paa vaakenatt; Champagne! Boing!
i sola. Paa kvelden dro vi ut for aa spise. Fikk anbefalt ei gate med "gode restauranter", og dro med paagangsmot dit. Vel, det viste seg at TorAa hadde vaert der foer, og blitt syk den gang av de kinesiske gatekjoekkenene. Saa, vi ble akutt feige, og valgte Planet Hollywood KL i stedet. Glafse, glafse, slurpe strawberry margeritas, og satte kursen mot det anbefalte utestedet The Beach Club i stedet. Kult sted med svoemmende haier i et akvarium over bardisken.

Etter et par GT, gikk vi videre til Fridays... Der spiste vi en sykt god brownie, slafs slafs..og drakk en kjip mohito og en kjip strawberry daquri (drinker hadde de ikke peiling paa i KL gitt).

Kvelden endte opp paa Karaokebar - Chinese only. Hehe, vi var vel de eneste hvitingene der, og fikk ikke lov til aa synge!!! "What the F***?!?!".

12. november 2008 - Turister, akvarium, middag paa spinnende restaurant...

Vi hadde tenkt oss en 'hop on-hop off' buss, men regnet stoppet morsomme uteaktiviteter. Saa det ble en liten forsmak av marinelivet paa Kuala Lumpurs akvarium, som ligger bak Twin Towers.

Menara Kuala Lumpur

Stasjet opp for en helaften, spratt vi en flaske rosa sjampis og "headed
Obligatorisk bassengbildeObligatorisk bassengbildeObligatorisk bassengbilde

"IKKE TA BILDE I BIKINI, TOR AAGE!!!"
out for town". Vi ankom med stil (i en sliten taxi), fnisete og fjollete. Heisen forte oss opp til svimlende 280 meter over bakken og vi ble vist til et romantisk bord for to.. Det var da det begynte! Kelneren lurte paa om vi var paa "Honeymoon", og da kunne vi virkelig ikke dy oss, svarte selvfolgelig JA!!!

Vi bestilte oss en flott fem-retters meny, JAMMI, og rett foer deserten kom paa bordet, sa kelneren at neste sang var til oss. (Tor Aage hadde bedt om at det ble sunget en sang til hans "elskede kone" med beskjeden - "You will always be deep inside in my heart"). PINLIG!!

Lett rodmende, satt vi der og matet hverandre med tiramisu, fjolle1 og fjolle 2. Men, det sluttet ikke her... Kelneren hadde mer paa lur.. nemlig en flott liten kaketing paa en tallerken hvor det sto "Happy honeymoon"!! Jaja, jeg sier ikke mer!!!!

Paa nabo-bordet satt, Sarah og Scott (fra London). Og jaggu var ikke de to kollegaer paa tur de og.. Men, de hadde ikke kommet paa vaar "lure ide - al'a The newly wed's". Nok om det.. de var to festlige personer, saa vi dro dem med oss videre paa Beach Club, hvor vi endte opp med aa drikke noen pils og store planer om London-besok. Huff...

Festlig kveld!!!

TorAa foran Twin TowersTorAa foran Twin Towers
TorAa foran Twin Towers

Sorry svetten, men det er saaaaaa varmt i Malaysia!
Kuala Lumpur akvariumKuala Lumpur akvarium
Kuala Lumpur akvarium

Stryker en mini-hai...
Menara Kuala LumpurMenara Kuala Lumpur
Menara Kuala Lumpur

Restaurant 290moh som gaar rundt. Her med Twin Towers bak oss. www.menarakl.com.my
Happy Honeymoon!Happy Honeymoon!
Happy Honeymoon!

For the time being, mr. and mrs Andersen.... ha ha ha

15th November 2008

Oh lala ;)
Tor, you should have told that it's gonna be Honeymoon trip! LOL Well, we envy here as it's raining like never before and temps are around +6'C... enjoy the sunshine and warm weather! Greetings from Helsinki :) Marko
16th November 2008

Oh my god...
you have shaved your chest... .)

Tot: 0.083s; Tpl: 0.011s; cc: 7; qc: 45; dbt: 0.0457s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb