Paa hesteryggen

South America » Brazil » Mato Grosso » Pantanal
October 25th 2008
Published: November 6th 2008

Dag 134

Klokken 8.30 var vi samlet for tur paa hesteryggen. Den forste hesten som ble presentert var “Bin Laden” - en liten hingst. Da Levi spurte om hvem som ville ri han, meldte Eirik seg umiddelbart. Vi andre fikk hester med normal hoyde. Vi red i omraadet i litt over 2 timer, og da vi kom tilbake var de fleste av oss ganske saar bak. Vi hadde det litt moro av Eirik, for hesten hans maatte ta nesten dobbelt saa mange steg i forhold til de andre for aa holde tritt. Underveis saa vi bl.a. en raadyrkalv og flere araer. Da vi kom tilbake ble alle hestene kjolt ned med masse vann som ble helt over ryggen.

Siden det var reisedag, maatte vi sjekke ut fra rommet kl. 12. Vi skulle kjore kl. 13.30, saa vi hadde god tid til aa spise lunsj, og aa hvile litt i hengekoyene. Det var flere som skulle videre i dag, saa det var saavidt det var plass paa lasteplanet. Jane maatte klamholde seg i benken for aa ikke falle av. Vi stoppet i krysset Buraca das Piranhas. De som skulle videre til Campo Grande ble hentet av minibussen, mens vi som skulle videre til Curumba ble igjen for aa vente paa lokalbussen. Den skulle komme forbi ca. kl. 15.30, saa det ble litt venting.

De som hadde kommet med minibussen fra Campo Grande, og skulle videre til pousadaen, maatte vente til vi hadde kommet oss avgaarde med bussen. Ecological Expeditions er paalagt aa vente, slik at man ikke kommer opp i en kinkig situasjon dersom bussen ikke skulle komme. Bussen kom 15.45, og prisen var 20 reais pr.person. Det var 3 tyske gutter som ogsaa skulle med bussen. De var blitt fortalt av de paa campen at prisen var ca. 18 reais p.p. De hadde brukt opp det de hadde, utenom de 18 de skulle trenge til bussturen. Siden prisen var 20 reais, kom de til oss og spurte om de kunne faa laane 6 reais - de var kjempeflau.

Etter et par timer var vi framme, og vi kom i snakk med en kar fra Indiana Tours, som solgte turer til Pantanal, og hadde samarbeid med HI (Hostelling International) hostellkjeden. Han sa at de hadde ledig dobbeltrom, saa vi gikk dit - 10 minutters gange. Da vi kom til hostellet fikk vi beskjed om at de kun hadde ledige senger i dorm. Etter litt diskusjon fant vi ut at vi skulle prove dorm - for forste gang paa turen. Dormen besto av 5 etasjesenger, skap og et bad. Det var kun en som var der, fra dagen for, en australier (Jeremy) paa 30 aar.

Etter innsjekkingen gikk vi rett over gaten for aa spise hamburger til middag. Prisen var latterlig - de kostet i snitt 8 reais pr. stk.

6th November 2008

Kjekt med ny oppdatering! Eirik ser virkelig ut som en ekte cowboy på hest, han hadde nok sklidd rett inn i hvilken som helst westernfilm :-D

Tot: 0.155s; Tpl: 0.011s; cc: 13; qc: 50; dbt: 0.102s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb