Samlet "flokk"

South America » Brazil » Santa Catarina » Florianópolis
October 1st 2008
Published: October 4th 2008

Dag 110.

Temperaturen var den samme som igaar, men det var ikke regn idag. Vi ville gaa paa stranden idag ogsaa, og paa veien dit var det en gatehund som slo folge med oss. Det hender at de slaar folge et lite stykke, bare for aa faa litt selskap og for aa komme seg sikkert over veien. Denne fulgte etter oss helt til stranden og videre mens vi gikk.

Da vi hadde gaatt i ca 15 minutter kom et par imot oss - med 3 hunder lopende rundt seg. Da de 3 hundene oppdaget den som fulgte etter oss, kom de lopende mot den (og oss). Da de hadde faatt gjort klart hvem som var sjefen i flokken, fant de ut at de skulle gaa videre med oss. I begynnelsen var det litt ekkelt, for et par av hundene var ganske lekne og kom bort til oss og skulle leke(bite). Dette var ikke noe saerlig, men de aksepterte delvis at de ikke skulle komme for naert.

Saa, langs stranden gikk da vi to, med 4 hunder paa slep. Vi tok en pause ved tommerstokken, og hundene la seg pent og pyntelig til ro rundt oss.

Paa vei tilbake mot veien kom et par imot oss. Det var tydelig at de 4 hundene saa paa oss som en del av sin flokk, for de begynte aa bjeffe paa paret som kom. Vi hadde et siste stopp ved det ene fyret ved enden av stranden, for vi gikk hjem. Hundene la seg fint ned der ogsaa. Det kom en mann mot oss, som ville se paa de som surfet, og han fikk en skikkelig "bjeffekule" mot seg.

Da vi gikk fra strandomraadet var det kun en av hundene som fulgte med. Den fulgte oss helt til porten, og ble sittende utenfor og vente paa oss. Til slutt ga den opp, og slo folge med noen andre som gikk forbi.

Ida hadde spurt oss tidligere paa dagen om vi ville vaere med og ha felles middag med dem og de andre gjestene i kveld. Alle skulle ta med mat nok for seg, og saa skulle alt settes paa bordet saa alle kunne smake. Vi fant ut at grillmat var det enkleste, saa vi kjopte noen roykte svineribber (som vi hadde spist tidligere og visste var gode). De vi kjopte naa var litt tynnere, for det tok lang tid
Felles middagFelles middagFelles middag

Med Ida og Erich i bakgrunnen, og det nygifte paret til hoyre i bildet.
aa grille dem pga. ribbene. Som tilbehor laget vi salat, og "sterke" hvitlokspoteter - i biter. Andre hadde med biff, suppe, karbonader og polser.

Det var 2 brasilianske par (hvorav det ene var paabryllupsreise), en italiener, en tysker, Ida og Erich, og oss to. Det nygifte paret hadde med seg en drikke som de hadde laget til, og som var ganske vanlig aa ha som "velkomstdrink". Den besto av sprit, sukker og lime som var presset sammen i morter. Det var ganske sterkt, men farlig godt. Drikken ble sendt paa rundgang til alle som ville smake - og dette ble gjentatt helt til det var tomt. Det er veldig mye ris og bonner som blir brukt i Brasil, saa salaten og potetene forsvant fort.

Vi hadde en kjempekoselig kveld.

5th October 2008

Urettferdig
Kan det være rettferdig at dere skal ha det så varmt og fint, når det blir kaldere og kaldere her???? I dag morges SNØDDE det faktisk her, og nå ligger det et tykt hvitt lag med snø på byfjellet her. Det ser ut som dere har fått dere noen trivelige venner på stranden. De hadde sikkert satt pris på de gode middagene dere lager, og nå har dere jo stor leilighet som de kan flytte inn i også ;-) Klem fra meg :-)

Tot: 0.174s; Tpl: 0.011s; cc: 5; qc: 45; dbt: 0.1132s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb