Rugbymatch, sjukt skoj!

Laos' flag
Asia » Laos » West » Vientiane
September 30th 2008
Published: September 30th 2008

Då har man överlevt sin första rugbymatch. Det där med att vara smart och inte ägna sig åt konstiga sporter där det inte finns nån sjukvård lät lite väl trist, så jag har fortsatt med rugbyn. Ruskigt roligt och bra träning.

Det finns två klubbar i Vientiane, Buffalos och Wild Hogs. Buffalos är den ursprungliga klubben som startades av ett gäng européer på 90-talet. Wild Hogs bildades för ett par år sedan och har tagit över litegrann. De flesta i landslaget spelar i Wild Hogs och de tränar betydligt mer seriöst än Buffalos. Det är med Wild Hogs som jag tränat hittills. Buffalos består av ett gäng gamlingar (flera av de som var med och startade klubben) och unga grabbar som inte är tillräckligt bra för att spela med Wild Hogs.

I lördags var det som sagt match och ni kan ju gissa vilka jag spelade med. Just det...gamlingarna och grabbarna. Gamlingarna var förvånansvärt pigga och kutade omkring som bara den och grabbarna var löjligt snabba. Jag var mest förvirrad men fick instruktioner hela tiden så efter ett tag gick det rätt bra och de flesta verkade tycka att jag gjorde rätt bra ifrån mig, men nog fick vi stryk allt. Jag lyckades tackla ner Chris, en skotte som tränar Wild Hogs ett par gånger. Jäklar vad nöjd jag var!

Matchen var på en mycket vänlig nivå och efter en del lite väl hårda tacklingar så var det mest skratt som gällde, inga sura miner. Efter matchen var det grillning och öl vid sidan av planen med en salig blandning av de två lagen och åskådare och allmänt löst folk. På kvällen var det full fart med mat och dryck och utgång på ett riktigt lao-ställe. Det var nog bara jag och en till som var utlänningar. Skoj att få se lite lokalt liv med folk härifrån!

På torsdag åker jag till södra Lao för drygt en veckas backpackingsemester. Även om jag tycker jättemycket om Vientiane så är det skönt att komma bort lite och det ska bli kul att se de södra delarna av landet. Många säger att det ska vara väldigt fint!

Kram på er alla!

//T

2nd October 2008

hur hårt kan det va?
hahha du ser ju alldeles svettig ut! Hur svårt kan det vara egentligen du måste ju vara dubbelt så stor som de är....bara att sträcka upp armarna och släpa dem framåt! haha ha det king! SKa till sthlm imorgon!! gött!
17th November 2008

coolt!
Rugby, måste testa!

Tot: 0.148s; Tpl: 0.01s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.1226s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb