Bariloche

Published: September 5th 2008

Utsikt  over innsjoen Nahuel HuapiUtsikt  over innsjoen Nahuel HuapiUtsikt over innsjoen Nahuel Huapi

Med fjellene paa Peninsula Huemul i bakgrunnen.
Dag 83.

Etter en svaert enkel frokost paa hostellet, gikk vi rundt i byen for aa se paa byggene i sveitsisk stil og katedralen. Det var skyfri himmel og 0 grader. Vi gikk innom turistkontoret for aa hore om det var noe aa gjore for oss som ikke var her for aa staa paa slalomski - men det var heller lite. Det var kun vinterpadling- og rafting i elvene, men vi prover heller det et sted hvor vannet er noe varmere.

Vi gikk inn paa en restaurant som sa veldig koselig ut, for aa spise lunsj. Vi bestilte dagens meny, og da maten kom paa bordet viste det seg at vi var paa en vegetarrestaurant. Maten var kjempegod, det var deilig aa spise mye gronnsaker.

Siden det ikke var mye for oss aa finne paa her i byen, bestemte vi oss for aa kjope bussbilletter til imorgen, til Puerto Madryn. Bussen skal gaa kl. 18.

Siden Bariloche er kjent i hele sor-amerika for sin fantastiske sjokolade, tok vi turen innom en sjokoladebutikk. Der fikk vi forskjellige smaksprover, og vi kjopte litt sjokolade som vi koste oss med paa hostellet. Paa kvelden gikk vi paa grillrestaurant, Rodeo, og
AuroraAuroraAurora

Har Erna startet avdelingskontor i Bariloche?
Eirik spiste grillet lam (som han saa paa grillen da vi kom inn i restauranten).

Bird on a wire...Bird on a wire...
Bird on a wire...

i Bariloche sentrum. Det var mye av denne type rovfugl i byen.
Eirik paa Centro CivicoEirik paa Centro Civico
Eirik paa Centro Civico

I bakgrunnen kan man se St. Bernardshunder - som blir brukt som foto-objekt for turister som betaler for det.
Bygning paa Centro CivicoBygning paa Centro Civico
Bygning paa Centro Civico

Er bygget i tommer og en lokal, gronngraa stein. Bygningen er bygget i 1939, og er tegnet av Ernesto de Estrada som samarbeidet med Argentinas mest kjente arkitekt - Alejandro Bustillo.
En liten bit av Europa i BarilocheEn liten bit av Europa i Bariloche
En liten bit av Europa i Bariloche

Naar vi lengter tilbake, tar vi en tur paa irsk pub. De finnes nesten overalt. Jane nyter her en kaffe.

6th September 2008

Så når dere ikke betaler for å ta bilde av St.Bernardshundene så ligger de bare strak ut, slik som på det bildet dere har tatt? Hva gjør de når dere betaler da? Danser balett og sykler rundt på enhjulinger?
8th September 2008

nå har jørn gjort om bedet vårt utenfor til et nesten reint rosebed, forhåpentligvis til stor glede for eirik:) jeg argumenterte for at det sikkert var forseint på året til å plante nå - men fikk til svar at "eirik har sagt...". Vanskelig å argumentere mot rosebusk kompetansen til eirik:)

Tot: 0.131s; Tpl: 0.012s; cc: 6; qc: 45; dbt: 0.082s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb