Siste dag i Bariloche

Published: September 9th 2008

Busstur i PatagoniaBusstur i PatagoniaBusstur i Patagonia

forsatt mye sno. Selv om vaaren har startet.
Dag 84.

Siden Karianne skal konfirmere seg imorgen, tenkte vi at vi skulle ringe henne idag for aa onske henne lykke til med dagen. Etter mye leting rundt i byen fant vi et sted vi kunne ringe fra. Heldigvis var Karianne hjemme. Det blir en spennende dag imorgen. Synd vi ikke fikk det til aa klaffe med at vi kunne vaert der! Jane snakket ogsaa litt med sin bror Trond. Godt aa hore hvordan de hadde det hjemme akkurat naa: baade med konfirmasjonsforberedelsene, hvor kjekt det er med den nye hytten og den lille valpen de har faatt.

Etterpaa satt vi og not solen paa en benk ved katedralen, og beundret den nydelige utsikten over innsjoen Nahuel Huapi. I dag har det vaert litt mindre vind, og temperaturen har vaert hoyere.

Ved lunsjtid gikk vi tilbake til vegetarrestauranten, Cosina Natural, for aa spise lunsj. Vi fikk pannekaker fylt med gronnsaker og en type korn, gresskarsuppe og salat.

Etter lunsj gikk vi tilbake til hostellet for aa gjore oss klar for bussturen videre. Vi tok drosje fra hostellet til terminalen.

Vanligvis er det lett aa faa kjopt smorbrod eller noe aa ha med paa bussen (i tilfelle
Vindretningen i PatagoniaVindretningen i PatagoniaVindretningen i Patagonia

er stort sett den samme hele aaret og det blaaser mye. Det ser man paa traerne.
det er slett med mat aa faa der), men her var det kun en kiosk som solgte sjokolade, chips, kjeks og vann (ikke brus engang). Det ble noen pakker salte kjeks og vann paa oss.

Det viste seg at bussen, som skulle vaere en vanlig semi-cama, var en herlig coche-cama. Like etter at bussen hadde kjort fra terminalen, serverte de sot kjeks, kavringer med syltetoy til, og drikke.

De forste timene av turen var det fremdeles lyst, og vi fikk sett mer av det flotte landskapet. Vi haaper vi faar anledning til aa reise tilbake hit seinere paa turen, naar det er sommer eller host her i Patagonia.

Det ble vist en film, som vi hadde sett mellom Iguazu og Salta, og etter vi hadde vaert innom Esquel, ble det servert middag. Pizzastykke til forrett, pastaputer med kjottsaus til hovedrett og karamellpudding til dessert. Vi kunne velge hvilken drikke vi ville ha til (mellom vin, vann , brus...).

Etter maten ble det satt paa enda en film, og lysene ble slaatt av for kvelden. Naa var det snart “leggetid”.

Jane nyter solenJane nyter solen
Jane nyter solen

paa en benk, utenfor katedralen.

Tot: 0.143s; Tpl: 0.01s; cc: 8; qc: 41; dbt: 0.099s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb