Laatste Dag HK

Asia » Hong Kong » Hong Kong Island
July 9th 2008
Published: July 9th 2008

Hallo allemaal,

Een laatste update voor wij Hong Kong verlaten.

Na ons bezoek aan Victoria peak hebben wij het drukke Kowloon bezocht (vaste land gedeelte van HK), en Nathan Road. Daar wordt alles aangeboden door Pakistanis en je wordt steeds aangesproken met : 'Copy watch sir?' , ' Tuxedo sir?' , 'Massage sir?'. En tussen het aanbod van al dit namaak loop je tussen al de echte luxe winkels. Wij hebben ook het bekende Peninsula hotel gezien met hun vloot van Rolls Royce-en die hun gasten overal naartoe voeren.

Tegen dan was de zon eindelijk half verschenen en zijn we naar de avenue of the stars geweest aan het waterfront van Kowloon. Dit is een soort walk of fame met de bekendste chinese filmsterren hun naam in een ster op de grond. Wij herkenden niet veel, maar hebben toch een foto met de ster van Bruce Lee en Jackie Chan. 's Avonds de Star Ferry genomen terug naar Kowloon om met Bart te eten, en hebben de skyline van Hong Kong degelijk kunnen zien vanuit de andere kant.

Gisteren zijn we naar het Klooster in Ngong Ping geweest waar de grootste bronze buddah staat. Wij hebben hiervoor eerst een halfuur met kabelbaan moeten reizen, grotendeels door wolken wat een heel aparte ervaring was. De natuur is prachtig daar naartoe. Na het klooster en de Buddah bezocht te hebben was het al redelijk laat en zijn we gaan eten en terug weggeweest in Lang Kwai Fong. Daar heeft Renaat eindelijk een foto te pakken gekregen met de enige echte Batman die daar al drie avonden rondliep en voor geld danst. Ook wederom een hoop nieuwe zatte vrienden gemaakt.

Vandaag steken wij de grens over naar China. Wij zijn heel curieus. Hong Kong is bijzonder goed meegevallen (behalve het weer). Volgende halte het Chinese platteland.

Eva en Renaat

PS: Internet is zodanig ingeburgerd in Hong Kong dat het onmogelijk is om een internet cafe te vinden. Wij moeten altijd in het koffiehuis op internet waar het gratis is voor klanten maar onmogelijk om foto's up te loaden. Wij zullen dit zo snel mogelijk rechtzetten als wij in China zijn bij Bart.

9th July 2008

Ziet er leuk uit
Wat een mooie blog entries :) Ik had luie posts verwacht van telkens 1-3 woorden: "geland", "goed weer", "veel gebouwen", enz. Ik denk dat het merendeel waarschijnlijk door Eva wordt getypt ;) Veel plezier daar allebei!
9th July 2008

Hi, It is nice to read your blog. Good to know that you are enjoying your Asia trip. The wheater here in also not nice, only 18 degree and a lot of rain. Stay healty and save.
13th July 2008

batman!
die ene foto met batman: batman en heath ledger arm in arm? Onwaarschijnlijk!

Tot: 0.085s; Tpl: 0.012s; cc: 9; qc: 61; dbt: 0.0562s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb