Puerto Iguazu

South America » Argentina » Misiones » Puerto Iguazú
June 30th 2008
Published: July 2nd 2008

Dag 17.

Vi ble vekket til frokost paa bussen. Den besto av sote croisanter, sott paalegg, sote kjeks og noen drops. Eirik bestilte kaffe for aa faa en motvekt til det sote - men den var full av sukker den ogsaa! Etter at frokosten inkl. drops var oppspist, ble det satt paa en ny film. Dette var ogsaa en eldre amerikansk film (Wedding Crashers). Men men, tiden gikk og vips var vi framme til Puerto Iguazu.

Det var flere som stod paa busstasjonen for og selge overnatting til oss som kom med bussen. Vi hadde reservert (etter anbefaling og med hjelp fra Juan) paa Timbo hostel. Det skulle ligge ca. 150 meter fra busstasjonen, og skulle ikke vaere vanskelig aa finne. Da vi kom der, viste det seg at de kun hadde reservasjon paa Eirik. De hadde vel regnet med at han trengte dobbeltrom for aa kunne ta med seg en “chica” hjem.

Naar vi hadde faat rettet opp i reservasjonen, ble vi vist rommet. Det var et kott med plass til to senger og to sekker. Rommet har seriose fuktskader og stinker mugg! Vi blir nok ikke mere paa rommet en nodvendig.

Vi fant en koselig kafe rett nede i veien - satt lenge med et bord i solen. Eirik gikk i shorts, var vel litt over 20 grader. Da bussen kjorte det siste stykket inn til byen, oppdaget Jane en butikk som solgte sko, bl.a. joggesko og fjellsko. Saa etter en ol, av typen 1 liter, spasserte vi tilbake for aa kjope sko til Jane. Kjopte lave fjellsko, saa naa er Jane klar for turer her i Iguazu.

Paa kvelden gikk vi rundt og kikket litt i byen. Fant et matmarked med mange smaa salgsboder. Her satt vi oss ned noen timer og skrev i dagboken mens vi spiste noen tapas. Senere utpaa kvelden gikk vi paa restaurant og spiste noen fantastiske biffer. De er de beste vi noen gang har smakt. Til maten drakk vi en nydelig rodvin, fra Mendoza.

Vi har idag kaaret maanedens "kommentar/meldings-vinner" for juni - gratulerer Elin Granskogli, premie er sendt fra Iguazu (kommer forhaapentligvis i posten om ikke saa altfor lenge) 😊 Premien ble vunnet i tett konkurranse med Trond Oalann!

BadetBadet
Badet

Dusjhodet hadde elektrisk oppvarming.

2nd July 2008

Hæ? Meg - en vinner?
Nå er Trond sur for at han ikke vant, han synes han var så poetisk i går.... I dag har det vært full sommer her, og i morgen skal det bare bli varmere...., nesten 30 grader er det meldt. Alt for varmt for meg og dyra. Nå har vi nettopp vært i Osen så Calvin fikk bade. Ha en riktig god natt og sov godt .... i den muggen..... og fukten.... Håper neste overnattingssted blir bedre. 1000 klemmer fra Elin
2nd July 2008

Godt å høre!
Flott med luxeriose busser. Da går det an å reise om natten. Skal si dere er flinke å oppdater bloggen. Gøy med bilder også, Hilser så mye fra Amina og Omar som ønsker dere en kjempefin tur. De har vert på bloggen og lest syntes dette såg kjekt ut. klem

Tot: 0.103s; Tpl: 0.01s; cc: 8; qc: 24; dbt: 0.062s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb