Zoo

Published: July 1st 2008

Dag 16.

Idag var planen aa spise litt seinere frokost (ca 10) saann at vi ikke maatte stoppe for aa spise straks vi hadde sjekket ut av hostellet kl 11. Dessverre hadde et dansk par gjort et saa stort innhugg i brodkurven at det var lite igjen til oss andre. Sjekket ut kl 11, og la baggasjen igjen paa hostellet. Bussen til Iguazu skulle gaa fra stasjonen 19:40, og det var deilig aa slippe aa baere sekkene hele dagen.

Tok metroen til Plaza de Mayo. Nesten ikke et menneske aa se - og nesten ingenting var aapent. Rett etter vi kom der var det en due som dreit - paa Eirik sin fot. Tro at han ble sur! Fant til slutt et sted som var aapent - saann at Eirik fikk seg en serviett til aa torke av "gusjen" med. Like ved regjeringsbygget var det fremdeles demonstrasjoner. Der var ogsaa satt opp marked. Satt oss ned paa en kafe for aa skrive noen postkort. Hadde planer om aa se paa graven til Evita (Eva Peron), men kartet over byen laa igjen i sekken.

Droppet derfor det og tok metroen til Plaza de Italia. Tydeligvis var det her mange av portenjos'ene var samlet - masse folk. Vi hadde sett at det skulle vaere zoologisk hage der. Kjopte heldagsbilletter og gledet oss siden det var lenge siden vi hadde vaert paa zoo. Der var variert dyreliv - som ulike slanger, love og lovinne, bjorn og isbjorn, elefanter mm. Jane folte seg som rene paparazzi der hun svanset rundt og tok bilde etter bilde. Etter noen timer tok vi en tur paa Burger King for lunsj. Paa vei til meetroen igjen var det oppvisning av tango. Toft!

Tok metroen tilbake til Plaza de Mayo, med tanke paa aa finne en pub som viste EM finalen i fotball mellom Spania og Tyskland. Ikke lett - tok derfor metroen nok en gang - naa tilbake til San Telmo, hvor hostellet er. Ikke langt unna hostellet fant vi en kafe som viste kampen. Vi fikk med oss de siste 30 minuttene. Gikk til hostellet etter kampen, fikk bestilt taxi til busstasjonen i Retiro. Der gaa det busser til hele Argentina. Etter litt leting fant vi billettkontoret som kunne gi oss bussbillettene. Viste kun passet, som reservasjonen var registrert paa. Ventet 1 time til bussen skulle gaa, og hvilken buss! Luksusbuss med herlige seter som kunne slaaes ned som senger. I tillegg var det servering av 3-retters middag - med rodvin til. Som en avslutning serverte de whisky. Saa en film for vi la oss til aa sove - en gammel amerikansk film. Setet/ sengen var myk og deilig - sov sott!

BoaBoa
Boa

Sammen med duene, burde slangene vaert fjernet fra jordens overflate!
Bybuss i Bueno AriesBybuss i Bueno Aries
Bybuss i Bueno Aries

Det var heldigvis ikke en slik en vi skulle ta til Iguazu

2nd July 2008

due
han slapp en due, men bommet på hue (ikke rart han ble sur) en besj på foten er utvilsomt bedre en ti i hånden. fin pus foresten, var det ikke jævlig varmt der for en hvit bamse? Er nettopp tilbake fra Island. kjempe fint! der reiser jeg flere ganger om jeg får muligheten.
2nd July 2008

Due
Ikke tull med duedritten jeg fikk paa den eneste rene buksen jeg hadde! Jeg er forsatt ganske sur - hater duer! Jo, det er nok jaevlig varmt for isbjorner i Bueno Aries, speielt om sommeren da det er 35 grader der.

Tot: 0.116s; Tpl: 0.01s; cc: 8; qc: 47; dbt: 0.0765s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb