Konferencja naukowa, Prawo Dzungli, A mighty heart, whatever...

Poland's flag
Europe » Poland » Masovia » Warsaw
November 21st 2007
Published: November 21st 2007

Een heel kort postje voor de volledigheid deze keer. En ook omdat ik er net aan dacht dat Wim mij een hele (!) tijd geleden heeft gevraagd wat foto's van Kuba en Kamila te plaatsen en ik dat voortdurend vergeet. Voilà.

Vorige week donderdag was ik met een heel gezelschap op een feestje op de flat van ene Massimiliano terecht gekomen en daar heb ik een flyer opgeraapt over een conferentie omtrent het klimaat en de wereld aan het Italiaans Instituut voor Cultuur in Warschau (nu ik vernomen heb dat Tita in volzinnen praat, begin ik blijkbaar in nog vollere zinnen te praten). Maandagavond trok ik dus naar die conferentie in de stad, maar ik had het natuurlijk kunnen raden; de lezingen gebeurden in het Italiaans of het Pools en werden respectievelijk vertaald naar het Pools en het Italiaans. En mijn supermarkt-Pools mag dan vrij vlot zijn maar als het gaat over koolstofcycli en ozondepleties communiceer ik toch liever in het Engels.

Dinsdag was het plan om een spelletjesavond te houden (Jungle Speed en UNO) maar we vonden niet genoeg enthousiastelingen die de avond vrij hadden. Dan maar een bezoekje aan Multikino hier in Ursynów. We keken A mighty heart, een film met Angelina Jolie over de kidnapping van Daniel Pearl in Pakistan na de aanslagen van 11 september. Enorm aangrijpend. En na zo'n film gaan we allen in onszelf gekeerd na niet teveel woorden weer naar huis.

Huisgenoten
Bij deze is dat in een keer rechtgezet en kunnen we een gezicht plakken op je huisgenootjes...
21st November 2007

Zeg, Kamila ziet er wel veel beter en zeker gezonder en levenslustiger uit dan jij liet uitschijnen. Zo dun is ze toch duidelijk niet.
21st November 2007

Ja maar, dat lijkt maar zo op de foto, Kamilla is serieus geplamuurd, hoor!
29th November 2007

kiekeboe, is er daar nog iemand aan de andere kant?? Zoals oma zegt, geen nieuws goed nieuws zeker. Maar ik mis de verhaaltjes wel. Tietje heb ik net ziek uit de creche gehaald, heeft mij helemaal ondergebraakt. Ruikt eigenlijk niet zo lekker.
1st December 2007

joepiééé
eindelijk lukt't toch om 'comment' te schrijven en zomaar zonder reden ineens nu wel...Heerlijk Pieter om je blog te volgen, al is't bij mij meestal met enige vertraging. Heel boeiend en op die manier lijkt 't ook alsof je heel dichtbij bent. We vernemen zelfs meer van je dan als je in ons Belgenland bent. Erg controversieel... Doe zo voort. Ik wens je nog veel leerrijke én leuke belevenissen. Liefs en dikke kus!
2nd December 2007

SPot u mail !! Haha ! doeii ! men liefste Bratt !

Tot: 0.093s; Tpl: 0.009s; cc: 6; qc: 56; dbt: 0.0685s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb